Frederiksværkbanens bogievogne - flere illustrationer
Jo, men der er et andet spm som presser sig på. Bogierne under nummer 5. De var jo ens, men hvad med tiden før nummer 7 blev til personvogn. Eller havde Kuhlmann også fået resterne af den brændte fra Mariager.
lad os se hvad det kan blive til - vi kommer jo til at konkurrere med bogværker om netop denne bane, hvilket nok heller ikke er så sværtDer er jo også en hel del om bygninger mv, men nu tager vi personvognene først.
Såvidt jeg erindrer skriver A. Gregersen i Signalposten 1977, at Kuhlman også havde fået resterne at den brændte med fra Mariager. Den nye Frichsmotor var egentlig tiltænkt M5, men havnede altså i M7, hvor bogierne til (M5)C5 kom fra resterne. At M7 ikke blev den succes banen regnede med, skyldtes at man genanvendte den gamle transmission.
Iøvrigt bogværker: Meget gerne. Der er en del års historie og fakta, der mangler. Tak iøvrigt for nogle dejlige fotos. Venlig hilsen Niels.