Frederiksværkbanens bogievogne - part one
Hej igen UTJ. For mig er fordelingen af det oprindelige vognindkøb nyt. I flg. hvad jeg ved, leverede Guestrow (undskyld min computer) to kombinerede vogne B1 og B2, med tre smalle og to brede fag. Dernæst 3. kl. vognen m. fem smalle fag C2 og sommervognene C1 og C3, der senere fik skydevinduer ala KSB. Dernæst een postvogn D1, men ingen rejsegodsvogne. Det fik banen først i 1946, da A1 blev omdannet til E80. I flg. DSB´s fortegnelser over vognmateriellet 1931 havde B1 (nu B11) stadig stearinlysbelysning, mens der var moderniseret mere på B2 (B12), som fik den helt store overhaling under krigen m. salon i den ene ende. Men dette gjaldt jo egentlig bogievognene, så jeg stopper. Mange venlige Hilsner Niels Carlsen.
Det er jeg med på - jeg har kigget i den oprindelige kontrakt og der var problemer med at få budgettet til at række - der kan sagtens være skåret ned i leverancen, men det kræver lidt mere undersøgelse. Sommervognen var en tillægsleverance, måske efter det mulige bortfald af de tre vogne.