Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad med selv at give en hånd med? (Generelt)

af OD, Od ⌂, 21/1 2016, 14:51 (3216 dage siden) @ JensenJ

Limfjordsbanen kører med Y-tog med rimelig god succes.

Det var nu LJ Y-toget, der henstår et hemmeligt sted på Sjælland jeg havde i tankerne.

S-toget kan kun køre på S-banen. Det bliver endnu sværere når der installeres CBTC.
Men ingen andre klubber/museer har gemt et komplet 2. generations S-tog, så jeg er ret sikker på at vores efterkommere vil hidkalde forbandelser over vores generation, hvis der ikke gøres et forsøg på at gemme et så udbredt indslag i hovedstadens kollektive trafik.

Jeg har vist ikke skrevet, at man IKKE skulle bevare et S-tog. Spurgte bare til planerne omkring det.

Men konklusionen må være:
Materiel som baneforeningerne ikke kan bruge, skal på sigt udstilles på Jernbanemuseet i Ryomgård.
Man kan så undre sig over, at DJK vælger at placere vognhal nummer to i Marslev, når Danmarks Jernbanemuseum går den anden vej, og gerne vil have magasinerne tættere på Jernbanemuseet.

Hvis du sender en mail til DJK, og ikke får svar, så har du enten gjort noget forkert eller fortjener ikke et svar, for Jan E. har ingen problemer.

Mvh. Ole

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Indsend billeder
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere
DSB MO1870

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak