DSB specialvogne 1958 - 1982
DSB specialvogne 1958 - 1982
Nr. | Navn | Noter |
401 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1902. Ombygget 1958 fra EH 6700. 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Århus 1967, senere Struer. Udrangeret 1976. |
402 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1913. Omlitreret 1958 fra DSB Togforvarmningsvogn 2. Trykluftledning. Håndbremse. 70 km/t. Hjemsted Struer. Udrangeret 1975. |
403 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1901. Ombygget 1960 fra EH 6686. 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Århus. 5 meter skorsten. Udrangeret 1974. Vognkasse opsat 1974 på Frederikshavn station. |
404 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1914. Ombygget 1962 fra EH 6724. 70 km/t. Hjemsted Korsør. Udrangeret 1974. |
405 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1901. Ombygget 1963 fra EH 6678. 70 km/t. Skruebremse. Hjemsted Roskilde. Vinrød 1964, senere grå. Udrangeret 1977. |
406 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1924. Ombygget 1964 fra EH 6595. 70 km/t. Hjemsted Padborg 1967-73, senere Esbjerg. Udrangeret 1976. |
407 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1902. Ombygget 1964 fra EH 6711. 70 km/t. Hjemsted Randers. Udrangeret 1977. |
408 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1902. Ombygget 1964 fra EH 6698. 70 km/t. Hjemsted Herning. Padborg 1975. Udrangeret 1978. |
409 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1948. Ombygget 1974 fra Gklms 138 8 539. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Hjemsted Frederikshavn (1985). Nykøbing F 1986. Udrangeret 1986. |
410 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1944. Ombygget 1973 fra Gklms 138 8 129. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Hjemsted Belvedere, Rødby Færge fra 1977, Fredericia (1985). Udrangeret 1986. |
411 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Kurvereguleringsvogn 1. Håndbremse. Hjemsted Århus. Senere benævnt opmålingsvogn. Hensat 1963 i Århus. Udrangeret 1964. |
412 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1898. Omlitreret 1958 fra DSB Kurvereguleringsvogn 2. Skruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1965. |
413 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1924. Ombygget 1958 fra CU 4007. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1980. Oph. 1980 af Cvk Ar. |
414 | Kurvereguleringskontorvogn | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1962 fra FE 4916. 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Gul 1979. Lunderskov 1979. Vejle 1980. Hobro 1981. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 0 414. |
415 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1962 fra FE 4913. "Mandskabsvogn for Svellestoppemaskine 2". 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Hjørring 1977. Lunderskov 1979. Langå 1981. Omlitreret 1983/84 til Tjenestevogn 950 0 415. |
416 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1929. Ombygget 1964 fra FE 4935. "Kontorvogn for Ballastrensemaskine". 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Grå 1980. Lemvig 1980. Udrangeret 1984. |
418 | Kurvereguleringskontorvogn | Bygget af Scandia i 1917. Ombygget 1968 fra CU 4123. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Grå 1983. Odense 1980-83. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 418. |
419 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1942. Ombygget 1978 fra Gklms 138 8 099. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1983. |
420 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1944. Ombygget 1977 fra Gklms 138 8 150. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Struer 1981-83. Hjemsted Århus (1979-83), Nyborg (1985). Udrangeret 1985. |
421 | Togforvarmningsvogn | Bygget af Scandia i 1944. Ombygget 1978 fra Gklms 138 8 127. Hjemsted Nyborg. Brun. Struer 1980 uden sporforbindelse. Kedel fra Tjenestevogn 408. Udrangeret 1986. |
422 | Værkstedsvogn for kørekran | Bygget af DSB i . Udrangeret 1970. |
422 | Værkstedsvogn for kørekran 157 | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1970 fra CU 4140. 80 km/t. Trykluftledning. Skruebremse. Hjemsted Gb. Gb/Hellerup/Rungsted 1979. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 422. |
423 | Værkstedsvogn for kørekran 143 | Bygget af Scandia i 1911. Omlitreret 1958 fra DSB Verkstedsvogn for Kørekran 3. Vognvegt 15 tons. 70 km/t. Trykluftbremse. Skruebremse. Nødbremse. Brendeovn. Gasbelysning. Hjemsted Gb, Rødby ferge 1967, Gb 1973. Verkstedsvogn for Kørekran 143. Udrangeret 1986. |
424 | Værkstedsvogn for kørekran 144 | Bygget af Scandia i 1927. Omlitreret 1958 fra DSB Verkstedsvogn for Kørekran 4. Bogieakselafstand 2,1 m. 80 km/t. Nødbremse. Skruebremse. Højtryksvarmeapparater. Petroleumslamper. Kakkelovn. Gasbelysning. Hjemsted Århus. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 982 0 424. |
425 | Værkstedsvogn for Kørekran 145 | Bygget af Scandia i 1958. Ombygget 1967 fra P. Holm Nyland ZF 500 047. Vognvegt 20 tons. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Nødbremse. Benzindrevet lysmaskine. Olieovn. Dampvarmeledning. Gul. Hjemsted Gb. Verkstedsvogn for Kørekran 145. Udrangeret 1987 og solgt til DJK (MHVJ). 2001 til VtV. Herning 2001-02. 20xx til Jernbanemuseet. 2017 fra Bramming til Randers. Randers 2017-24. Marslev 2024. |
426 | Værkstedsvogn for Kørekran 146 | Bygget af Scandia i 1958. Ombygget 1966 fra ZF 500 134 (Tykskov Dambrug). Vognvegt 20 tons. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Nødbremse. Benzindrevet lysmaskine. Olieovn. Dampvarmeledning. Gul. Hjemsted Fredericia. Verkstedsvogn for Kørekran 146. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 40 86 952 0 426. Udrangeret 1990 og overdraget til Jernbanemuseet. Randers 1992-2004. Renoveret 2004. Randers 2011. I drift 2011. Odense 2016-18. |
431 | Løbevogn for kørekran 141 | Bygget af Harkort i 1919. Omlitreret 1958 fra DSB Løbevogn for Kørekran 1. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Brændeovn. Hjemsted Cvk Ar. Udrangeret 1974. Solgt 1974 til ophugning til Henriksen, Århus. |
432 | Løbevogn for kørekran 142 | Bygget af Harkort i 1919. Omlitreret 1958 fra DSB Løbevogn for Kørekran 2. Vognvægt 10 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Hjemsted Cvk Kh. Gul 1978. Udrangeret 1985 og overdraget til Jernbanemuseet. Udstillet i Odense 1992-99. Odense 2003-17. 2017 til Vestsjælland. |
433 | Løbevogn for kørekran 142 | Bygget af Harkort i 1919. Omlitreret 1958 fra DSB Løbevogn for Kørekran 3. Vognvægt 10 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Cvk Kh. UIC-nr: 40 86 951 3 433-3. Udrangeret 1985 og overdraget til Jernbanemuseet. Udstillet i Odense 1992-99. Odense 2003-17. 2017 til Vestsjælland. |
434 | Løbevogn for kørekran 141 | Bygget af Harkort i 1919. Omlitreret 1958 fra DSB Løbevogn for Kørekran 4. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Cvk Ar. Udrangeret 1974. Solgt 1974 til ophugning til Henriksen, Århus. |
435 | Løbevogn for kørekran 143 | Bygget af DSB i 1934. Omlitreret 1958 fra DSB Løbevogn for Kørekran 5 (982 3 143). Håndbremse. Trykluftledning. Hjemsted Gb, Rødby Færge fra 1983. Udrangeret 1986. |
436 | Løbevogn for kørekran 143 | Bygget af DSB i 1934. Omlitreret 1958 fra DSB Løbevogn for Kørekran 6 (982 3 143). Vognvægt 18 tons. Håndbremse. Trykluftledning. Hjemsted Gb, Rødby Færge fra 1983. Udrangeret 1986. |
437 | Løbevogn for kørekran | Bygget af DSB i 1937. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus H. Udrangeret 1973. |
438 | Løbevogn for kørekran 146 | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1967 fra TF 8130. Hjemsted Fredericia. Last 17,5 tons. Håndbremse. GP trykluftbremse. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 952 3 438. |
439 | Løbevogn for kørekran 145 | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1967 fra TF 8116. Last 17,5 tons. Håndbremse. GP trykluftbremse. Hjemsted Gb. Grå. Omlitreret 1987/88 til Tjenestevogn 952 3 439. 1999 til Jernbanemuseet. Odense 1999-2000. Randers 2005-24. Marslev 2024. |
443 | Løbevogn for skinneudlægningskran 155 | Bygget af Scandia i 1950. Ombygget 1978 fra S 420 1 017. Bogieakselafstand 2 m. Last 42 tons. Håndbremse. G trykluftbremse. Hjemsted Kh. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 980 3 443. |
444 | Løbevogn for skinneudlægningskran 159 | Bygget af Scandia i 1976. Last 20,5 tons. 80 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. Omlitreret 1985/86 til Tjenestevogn 950 3 444. |
445 | Løbevogn for skinneudlægningskran 155 | Bygget af Triangel i 1929. Ombygget 1958-59 fra ML 505. Bogieakselafstand 2,5 m. Last 9 tons. 80 km/t. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Udrangeret 1978 efter uheld. |
446 | Løbevogn for skinneudlægningskran 156 | Bygget af Scandia i 1886. Ombygget 1963 fra TGA 8903. Bogieakselafstand 1,6 m. Trykluftledning. Håndbremse. Udrangeret 1970. Ophugget 1971. |
447 | Løbevogn for skinneudlægningskran 157 | Bygget af Scandia i 1922. Ombygget 1966 af Cvk Kh fra TGC 8951. Bogieakselafstand 1,6 m. 80 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Kh. Gul 1979. Omlitreret 1983 til Tjenestevogn 980 3 447. |
448 | Løbevogn for skinneudlægningskran 156 | Bygget af Scandia i 1947. Ombygget 1970 fra Kklm 323 0 115. 80 km/t. GP trykluftbremse. Håndbremse. Grå. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 950 3 448. |
449 | Løbevogn for kørekran 144 | Bygget af Scandia i 1950. Ombygget 1973 fra Elo 511 1 454. Hjemsted Århus. 60 km/t. Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 952 3 449. |
450 | Løbevogn sporlægningskran 158 | Bygget af Scandia i 1975. 80 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 950 3 450. |
451 | Værkstedsvogn for malere | Bygget af Breslau i 1877. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Malere 1. Håndbremse. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret 1961. |
451 | Lagervogn | Bygget af Scandia i 1951. Ombygget 1980 fra Cl 29-25 585. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 40 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Brun 1984. Udrangeret 1988/95. |
452 | Vogn for rengøringspersonale | Bygget af Scandia i 1927. Ombygget 1970 fra EH 6866. Må ikke befordres i tog. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Struer. Udrangeret 1978. Ejes af Jernbanemuseet. |
453 | Lagervogn for Sporingeniøren | Bygget af Scandia i 1961. Ombygget 1977 fra CLL 488. Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. GP trykluftbremse. Brun 1984. Omlitreret 1985/86 til Tjenestevogn 982 3 453. |
454 | Lagervogn | Bygget af Scandia i 1952. Ombygget 1977 fra Cl 612. Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. GP trykluftbremse. Brun 1984. Omlitreret 1985/86 til Tjenestevogn 982 3 454. |
455 | Værkstedsvogn for Maskinarbejdere | Bygget af Scandia i 1916. Ombygget 1964 fra EK 6924. 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Cvk Kh. Grå 1980. Udrangeret 1985. |
456 | Værkstedsvogn | Bygget af Breslau i 1886. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Maskinarbejdere 1. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret 1964. |
457 | Værkstedsvogn | Bygget af Breslau i 1885. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Maskinarbejdere 3. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret 1963. |
458 | Værkstedsvogn | Bygget af Scandia i 1886. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Maskinarbejdere 4. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Cvk Ar, senere Aalborg (1961). Udrangeret 1966. |
459 | Værkstedsvogn for Maskinarbejdere | Bygget af Scandia i 1916. Ombygget 1963 fra EK 6926. 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret 1976. |
460 | Værkstedsvogn for Maskinarbejdere | Bygget af Scandia i 1919. Ombygget 1966 fra DR 5851. 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1979. |
461 | Værkstedsvogn for maskinarbejdere | Bygget af Scandia i 1944. Ombygget 1976 fra Gklms 138 8 200. Last 17,5 tons. Bundflade 21,3 m². Rangerskruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1986. Til Jernbanemuseet som Tjenestevogn 955 3 002. |
462 | Værkstedsvogn for Maskintjenesten | Bygget af Scandia i 1905. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Maskintjenesten 2. Trykluftledning. Skruebremse. Hjemsted Gb. Udrangeret 1966. |
463 | Værkstedsvogn for Maskintjenesten | Bygget af Scandia i 1905. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Maskintjenesten 3. Trykluftledning. Skruebremse. Hjemsted Gb. Udrangeret 1959. |
464 | Værkstedsvogn for Maskintjenesten | Bygget af WUMAG i 1924. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Maskintjenesten 4. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. Udrangeret 1966. |
465 | Værkstedsvogn for Maskintjenesten | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 20/1-64 fra HJ 37304. Håndbremse. Kun til transport af batterikasser fra og til centralmagasinet Århus. Hjemsted Århus. Udrangeret 1970. |
466 | Værkstedsvogn for Maskintjenesten | Bygget af Scandia i 1919. Ombygget 1963 fra HJ 37302. 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1973. |
467 | Værkstedsvogn for Maskintjenesten | Bygget af Scandia i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Maskintjenesten 7. Trykluftledning. Parkeringsbremse. Hjemsted Gb. Udrangeret 1968. Solgt 1968 til NsjV. |
468 | Værkstedsvogn for Maskintjenesten | Bygget af Scandia i 1901. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Maskintjenesten 8. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Enghave Omformerstation. Udrangeret 1966. |
469 | Værkstedsvogn for Cvk Ar | Bygget af Scandia i 1909. Ombygget 1979 fra Pk 5917. Bogieakselafstand 2,5 m. Skruebremse. GP trykluftbremse. Omlitreret 1985/86 til Tjenestevogn 981 0 469. |
470 | Værkstedsvogn for Maskintjenesten | Bygget af Scandia i 1915. Ombygget 1960 fra CY 4602. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. Gul 1980. Roskilde 1980-81. Udrangeret 1981. |
475 | Værkstedsvogn for Maskintjenesten | Bygget af Scandia i 1936. Ombygget 1970 fra FS 911. Først oml. 1978. Mandskabsvogn for snefogeden i Nykøbing Fl. 1970-78. Hjemsted Nykøbing Fl. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 28 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1986/87. |
479 | Mandskabsvogn for sporværktøjsdepotet | Bygget af Scandia i 1938. Ombygget 1977 fra DSB Pa 010. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Langå 1977. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 980 0 479. |
480 | Olietankvogn | Bygget af Scandia i 1942. Omlitreret 1973 fra Uhk 701 3 002. Hjemsted Mdt Fredericia. Omlitreret 1978 til Tjenestegodsvogn 947 0 015. |
481 | Værkstedsvogn for sporrettemaskine | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1967 fra CU 4156. 70 km/t. Trykluftledning. Skruebremse. Hjemsted Århus. Lunderskov 1981. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 481. |
482 | Værkstedsvogn for banetjenesten | Bygget af Scandia i 1948. Ombygget 1976 fra Cl 558. Brun 1984. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 980 0 482. |
483 | Værkstedsvogn for ballastrensemaskine | Bygget af Scandia i 1948. Ombygget 1976 fra Cl 562. Brun 1984. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 980 0 483. |
484 | Værkstedsvogn for sporværktøjsdepot | Bygget af Scandia i 1939. Ombygget 1976 fra Dah 100. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Hjemsted Langå. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 980 0 484. |
485 | Værkstedsvogn for sporværktøjsdepot | Bygget af Scandia i 1940. Ombygget 1976 fra Dah 102. Hjemsted Langå. Brun 1982. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 980 0 485. |
486 | Værkstedsvogn for sporværktøjsdepot | Bygget af Scandia i 1940. Ombygget 1976 fra Dah 103. Hjemsted Århus. Grå 1982. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 980 0 486. |
487 | Mandskabsvogn for sporværktøjsdepot | Bygget af Scandia i 1939. Ombygget 1976 fra Dah 109. Hjemsted Århus. Brun 1980. Langå 1982. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 980 0 487. |
488 | Mandskabsvogn for svejseingeniøren | Bygget af Scandia i 1940. Ombygget 1976 fra Dah 104. Bogieakselafstand 2 m. Vognvægt 27 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. Brun 1980. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 980 0 488. |
489 | Målevogn for Bafd | Bygget af Frichs i 1940. Omlitreret 1976 fra MO 1997. Ombygget 1971 til målevogn for signaltjenesten. Hjemsted Helgoland. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udrangeret 1983. Århus 1984 (hensat). Ophugget 1985. |
490 | Opmålingsvogn | Bygget af Scandia i 1916. Ombygget 7/11-64 fra EK 6922. 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Cvk Kh. Udrangeret 1983/85. |
491 | Opmålingsvogn | Bygget af Görlitz i 1897. Omlitreret 1958 fra DSB Opmålingsvogn 1. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Kh. Indgået nov. 1964 til Cvk Kh i dårlig stand. Udrangeret 1965. |
491 | Profilmålevogn | Bygget af Scandia i 1944. Ombygget 1972 fra Gklms 138 8 130. 80 km/t. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Gb. Til måling af fritrumsprofil. Udrangeret 1978. |
492 | Redskabsvogn for Svejsekolonnen | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1961 fra QHL 32507. Udrangeret 1966. |
493 | Redskabsvogn for Svejsekolonnen | Bygget af Scandia i 1929. Ombygget 1961 fra QHL 31501. Udrangeret 1966. |
494 | Redskabsvogn for Svejsekolonnen | Bygget af Scandia i 1929. Ombygget 30/12-60 af Cvk Kh fra QRL 36702. hjemsted Gb. Udrangeret 1966. |
495 | Redskabsvogn for Svejsekolonnen | Bygget af Scandia i 1927. Ombygget 30/12-60 af Cvk Kh fra QRL 36703. Hjemsted Gb. Udrangeret 1966. |
496 | Redskabsvogn for Svejsekolonnen | Bygget af Scandia i 1926. Ombygget 1959 fra QG 18468. Hjemsted Gb. Udrangeret 1966. |
497 | Redskabsvogn for Svejsekolonnen | Bygget af Scandia i 1926. Ombygget 1959 fra QG 18467. Hjemsted Gb. Udrangeret 1966. |
498 | Redskabsvogn for Svejsekolonnen | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1959 fra QG 18492. Hjemsted Gb. Udrangeret 1964. |
498 | Redskabsvogn for Svejsekolonnen | Bygget af Scandia i 1919. Ombygget 1964 fra QR 36077. Udrangeret 1966. |
499 | Redskabsvogn for Svejsekolonnen | Bygget af Scandia i 1927. Ombygget 1961 fra QHL 31505. Hjemsted Gb. Udrangeret 1966. |
500 | Redskabsvogn for Svejsekolonnen | Bygget af Scandia i 1917. Ombygget 28/2-64 fra QHL 32789. Hjemsted Gb. Udrangeret 1966. |
501 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Atlas i 1885. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 1. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Esbjerg. Udrangeret 1969. Solgt 1969 til DJK for 112,50 som SJS Cc 313. Fredensborg 1969. Hillerød ca 1970-71. |
502 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1880. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 2. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 49. Signalformandsstrækning. Hjemsted Glostrup. Fra 1962: "Må ikke indlemmes i tog". Opholdsvogn i Taastrup 1963-64? Solgt 1963 til DJK for 500,- kr. som SJS Cc 322. |
503 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af DSB i . 3-akslet. Hjemsted Aalborg. |
504 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1880. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 4. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Struer. Udrangeret 1962. |
505 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Strømmen i 1896. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 5. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. Hjemsted Århus. Udrangeret 1977. |
506 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1898. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 6. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Tinglev. Udrangeret og ophugget 1962. |
507 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1893. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 7. 60 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 9. Signalformandsstrækning. Hjemsted Holbæk. Udrangeret 1974. Holbæk 1976. Solgt 197x til HgJK. Rungsted 1978. Byttet 1982 med DSB Specialvogn 558 (KSB A 6) til ØSJK. Køge 1983-2006. Vognkasse i Køge 2011-22. |
508 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Breslau i 1885. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 8. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Herning, senere Viborg. Udrangeret 1967. |
509 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Strømmen i 1897. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 9. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Silkeborg, senere Ringkøbing. Indgået nov. 1960 til Cvk Ar for revision. Foreslås udrangeret p.g.a. meget dårlig stand |
510 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1905. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 10. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Aalborg. Udrangeret 1971. Solgt 1971 til HgJK som KSB C 52. |
511 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Kockums i 1881. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 11. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Smedevogn. Hjemsted Herning, senere Struer. Udrangeret 1966. |
512 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Strømmen i 1896. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 12. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. Indgået marts 1964 til Cvk Ar i dårlig stand. Udrangeret 1964. |
513 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1916. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 13. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 70 km/t. 10. Signalformandsstrækning. Hjemsted Kalundborg. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 513. |
516 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Strømmen i 1897. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 16. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 13. Signalformandsstrækning. Hjemsted Køge. Udrangeret 1962. Solgt 1963 til DJK for 500,- kr. Klampenborg 1963-65. Frederiksberg 1980. Lersøen 1981. Ophugget? |
516 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1968 fra CU 4032. 70 km/t. Trykluftbremse. Hjemsted Fredericia. Udrangeret 1985. |
517 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 12/8-68 af Cvk Ar fra CU 4033. 70 km/t. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Grå 1980. Århus 1980. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 517. |
518 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Elbing i 1870. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 18. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Aalborg. Beskadiget ved rangeruheld 18/11-63 i Nørresundby. Udrangeret 1964. |
519 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Breslau i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 19. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Svendborg. Udrangeret 1964. |
520 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1887. Ombygget 1964 fra Specialvogn 793. Trykluftledning. Håndbremse. 60 km/t. Hjemsted Svendborg. Udrangeret 1978. Ophugget 1978 i Stenstrup. |
521 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Wagenbau i 1873. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 21. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Odense, senere Tommerup. Udrangeret 1963. |
522 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Strømmen i 1897. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 22. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Århus. Indgået august 1964 til Cvk Ar i dårlig stand. Udrangeret 1964. Solgt 1964 til ophugning. |
523 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Wagenbau i 1873. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 23. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Aalborg. Udrangeret 1961. |
523 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1922. Ombygget 1961 fra QRL 36460. 8. Signalingeniørstrækning. Hjemsted Aalborg. Udrangeret 1968. Oph. 1968. |
524 | Materialevogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1919. Ombygget 1968 fra Gklm 111 8 356. Håndbremse. 70 km/t. Hjemsted Aalborg. Udrangeret 1973. |
525 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Breslau i 1877. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 25. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Struer, senere Esbjerg. Udrangeret 1963. |
526 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Wagenbau i 1875. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 26. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Hjørring. Udrangeret 1961. |
527 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Strømmen i 1902. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 27. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1963. |
529 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Atlas i 1881. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 29. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Varde. Henstod sept. 1959 i Esbjerg i dårlig stand. Udrangeret 1959. |
533 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Atlas i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 33. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Herning. Udrangeret 1962. |
534 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Atlas i 1881. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 34. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Ryomgård. Udrangeret 1963. |
535 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Breslau i 1885. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 35. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Silkeborg. Udrangeret 1967. |
536 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Kockums i 1881. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 36. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. Herning 1960. Udrangeret 1969. Solgt 1969 til DJK. Fårup 1974. |
537 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Atlas i 1885. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 37. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1969. Solgt 1968/69 til HgJK som SJS Cc 311. |
538 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Kockums i 1881. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 38. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Aalborg. Grenå 1966-67 (hensat med knækket trækstang). 9/4-67 til Cvk Ar. Udrangeret 1967. |
539 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Kockums i 1881. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 39. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. Beskadiget nov. 1965 ved rangeruheld i Skanderborg. Udrangeret 1966. |
540 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1880. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 40. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. Beskadiget nov. 1965 ved rangeruheld i Skanderborg. Udrangeret 1966. |
541 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Kockums i 1881. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 41. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Silkeborg, senere Århus. Udrangeret 1967. Ejes af SFVJ. |
542 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1923. Ombygget 1963 fra CY 4625. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Nykøbing Fl. "15. Signalformandsstrækning". Gul 1980. Udrangeret 1985. Overdraget til Væggerløse skole som pedelværksted. 2015 til Bevaringsforeningen Gedser Remise som DSB BC 10625. Gedser 2019. |
543 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Strømmen i 1897. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 43. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 5. Signalformandsstrækning. Hjemsted Kh/Aalborg. Udrangeret 1962. |
545 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Strømmen i 1897. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 45. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Struer. Udrangeret 1962. |
549 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1880. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 49. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 48. Signalformandsstrækning. Hjemsted Ballerup, senere 5. Signalformandsstrækning. Hjemsted Kh. Indgået 19/12-67 til Cvk Kh i dårlig stand. Udrangeret 1968. |
550 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Atlas i 1885. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 50. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. 50. Signalformandsstrækning. Hjemsted Bagsværd, senere Lersøen (1958). 1968 påmalet: Må kun benyttes på Lersøen station. Udrangeret 1975 (eller 1/10-72). Solgt 1975 til DJK. Lersøen 1978-80. |
551 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Strømmen i 1896. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 51. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 15. Signalformandsstrækning. Hjemsted Nykøbing Fl. Udrangeret 1962. |
552 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Strømmen i 1896. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 52. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 48. Signalformandsstrækning. Hjemsted Frederiksberg. Udrangeret 1969. Ophugget 1969 på Cvk Kh. |
553 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Atlas i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 53. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Grindsted, senere Skjern. Indgået 28/10-64 til Cvk Ar i dårlig stand. Udrangeret 1964. |
554 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1922. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 54. Trykluftledning. Håndbremse. 70 km/t. 1. Signalformandsstrækning. Hjemsted Hellerup. Udrangeret 1977. Cvk Kh 1980. Solgt 1981 til FDSB. 1985 til HgJK. Cvk Kh 2008-12. Ophugget 2012. |
555 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 55. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Vejle. Indgået aug. 1966 til Cvk Ar i dårlig stand. Udrangeret 1968. |
556 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1886. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 56. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Tønder. Udrangeret 1970. |
557 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Lauenstein i 1870. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 57. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Brande. Udrangeret 1962. |
558 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1907. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 58. Trykluftledning. Håndbremse. 70 km/t. 12. Signalformandsstrækning. Hjemsted Slagelse. Korsør 1972 (hensat). Udrangeret 1973. Solgt 1975 til ØSJK. Rødvig 1978. Byttet 1982 med DSB Specialvogn 507 til HgJK som KSB A 6. |
559 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1905. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 59. Trykluftledning. Håndbremse. 70 km/t. 2. Signalformandsstrækning. Hjemsted Klampenborg, senere Helsingør (1978). Udrangeret 1978. Solgt 1978 for 100,- kr. til NSJV som KSB B 6. |
560 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1905. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 60. Trykluftledning. Håndbremse. 4. Signalformandsstrækning. Hjemsted Hillerød. Beskadiget maj 1965 ved rangeruheld i Holte. Udrangeret 1965. |
561 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1880. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 61. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Herning. Udrangeret 1967. |
563 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Wegmann i 1892. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 63. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 60 km/t. 3-akslet. Hjemsted Sønderborg, fra 1963 Aalborg (24. Signalformandsstrækning). Hensat 1973. Udrangeret 1976. Oph. 1976 af Henriksen, Århus. |
564 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1927. Ombygget 1962 fra FC 4752. Smedevogn. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Odense. Odense 1980. Grå 1983. Udrangeret 1984. |
565 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Atlas i 1885. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 65. Trykluftledning. Håndbremse. Smedevogn for 5. Signalingeniørstrækning. Hjemsted Odense. Indgået jan. 1962 til værkstedet i Nyborg i dårlig stand. Udrangeret 1963. |
566 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1905. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 66. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Odense. Udrangeret 1973. |
567 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1882. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 67. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Odense. Udrangeret 1968. Solgt 1968 til DJK (MBJ). Maribo 1981. Ophugget ca 1985 i Maribo. |
568 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1899. Ombygget 1961 fra Specialvogn 794. Hjemsted Nyborg. 60 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Udrangeret før 1967. Med i fortegnelse 1983. |
569 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Breslau i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 69. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Struer. Udrangeret 1967. |
570 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1887. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 70. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Tinglev, senere Vojens. Udrangeret 1967. |
571 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1905. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 71. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Bramming. Udrangeret 1966. |
572 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Hamburg i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 72. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Tinglev. Udrangeret 1971. Solgt 1971 til HgJK som SFJ B 21. |
573 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1898. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 73. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Struer, senere Skive. Udrangeret 1967. |
574 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1912. Ombygget 1959 fra CX 4574. Udrangeret 1962. |
575 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1914. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 75. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 70 km/t. 11. Signalformandsstrækning. Hjemsted Ringsted, senere Vanløse (1968). Udrangeret 1973. Henriksen, Århus 1977. |
576 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1913. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 76. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 70 km/t. 14. Signalformandsstrækning. Hjemsted Næstved. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 576. |
577 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1924. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 77. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 70 km/t. 3. Signalformandsstrækning. Hjemsted Kh, senere Helsingør (1961), 1971 til Aalborg. Kh 1973? Aalborg 1981. Gul 1981. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 577. |
578 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1924. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 78. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 70 km/t. 8. Signalformandsstrækning. Hjemsted Gb, senere Vanløse (1979). Gul 1979. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 578. |
579 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1924. Omlitreret 1958 fra DSB Værkstedsvogn for Signaltjenesten 79. Trykluftledning. Rangerskruebremse. 70 km/t. 7. Signalformandsstrækning. Hjemsted Roskilde. Udrangeret 1974. Holbæk 1976. |
580 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1961 fra CV 4315. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Signalområde Århus. Hjemsted Esbjerg. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 0 580. |
581 | Værkstedsvogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1923. Ombygget 28/12-61 af Cvk Ar fra CY 4639. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Struer. Struer 1983. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 581. |
582 | Mandskabsvogn for Køreledningstilsynet. | Bygget af Scandia i 1897. Ombygget 1961 fra EH 6649. 60 km/t. Trykluftledning. Hjemsted Hellerup. Hellerup 1972 (hensat). Udrangeret 1974. |
583 | Mandskabsvogn for Køreledningstilsynet. | Bygget af Scandia i 1915. Ombygget 1962 fra CY 4605. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Hellerup. Hellerup 1979. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 583. |
584 | Mandskabsvogn for banetjenesten | Bygget af Scandia i 1903. Ombygget 1970 fra ARM 149. 80 km/t. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1976. Århus 1976. |
585 | Materialevogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1965 fra QRL 36250. Udrangeret 1966. |
586 | Materialevogn for signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1921. Ombygget 1968 fra Gklm 111 8 517. Last 14,5 tons. Bundflade 18,8 m². 70 km/t. Trykluftledning. Håndbremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1985. |
586 | Materialevogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1922. Ombygget 1965 fra QRL 36384. Udrangeret 1966. |
587 | Materialevogn for Signaltjenesten | Bygget af Scandia i 1926. Ombygget 1965 fra QRL 36473. Udrangeret 1966. |
588 | Materialevogn for Signalvæsenet | Bygget af Scandia i 1919. Ombygget 1965 fra QHL 32344. Udrangeret 1966. |
589 | Materialevogn for Signalvæsenet | Bygget af Scandia i 1923. Ombygget 1965 fra QHL 32232. Udrangeret 1966. |
590 | Materialevogn for Signalvæsenet | Bygget af Scandia i 1923. Ombygget 1962 fra QHL 32246. Hjemsted Vanløse. Udrangeret 1966. |
591 | Materialevogn for Signalvæsenet | Bygget af Scandia i 1923. Ombygget 1962 fra QHL 32244. Udrangeret 1966. |
592 | Materialevogn for Signalvæsenet | Bygget af Scandia i 1917. Ombygget 1962 fra QHL 32788. Udrangeret 1966. |
593 | Materialevogn for Signalvæsenet | Bygget af Scandia i 1922. Ombygget 1962 fra QHL 32138. Udrangeret 1966. |
594 | Materialevogn for Signalvæsenet | Bygget af Scandia i 1917. Ombygget 1962 fra QHL 32715. Udrangeret 1966. |
595 | Materialevogn for Signalvæsenet | Bygget af Scandia i 1922. Ombygget 1961 fra QH 32128. Udrangeret 1966. |
596 | Materialevogn for Signalvæsenet | Bygget af Scandia i 1922. Ombygget 1961 fra QHL 32037. Udrangeret 1966. |
597 | Materialevogn for Signalvæsenet | Bygget af Scandia i 1920. Ombygget 1961 fra QHL 32546. Udrangeret 1966. |
598 | Materialevogn for Signalvæsenet | Bygget af Scandia i 1917. Ombygget 1961 fra QHL 32769. Udrangeret 1966. |
599 | Materialevogn for Signalvæsenet | Bygget af Scandia i 1923. Ombygget 1961 fra QHL 32167. Udrangeret 1966. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest