DSB specialvogne 1958 - 1982
DSB specialvogne 1958 - 1982
Nr. | Navn | Noter |
1192 | Kantdozer- og skinneudlægningsvogn | Bygget af Scandia i 1948. Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Elo 511 1 306. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Kh. Gul 1979. Ombygget 1982 til Tjenestevogn 950 3 192. |
382 | Kedelvogn | Bygget af Atlas i 1885. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 2. Skruebremse. Værkstedsområde Århus. Udrangeret før 1967. |
383 | Kedelvogn | Bygget af Breslau i 1886. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 3. Skruebremse. Værkstedsområde Århus. Udrangeret 1970/72. Solgt 19xx til A. Berggren (Jysk Jernbane Klub). Århus 1980. Vognkasse til Jernbanemuseet som DSB CH 515. |
388 | Kedelvogn | Bygget af Breslau i 1884. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 8. Skruebremse. Værkstedsområde Århus. Århus 1959 (hensat). Udrangeret før 1967. |
389 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 9. Håndbremse. Hjemsted Holbæk. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1964. |
390 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 10. Håndbremse. Hjemsted 1. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1965 |
391 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 11. Håndbremse. Hjemsted 1. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1964. |
392 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1900. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 12. Håndbremse. Hjemsted 1. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1965. |
393 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1899. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 13. Håndbremse. Hjemsted 1. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1964. |
394 | Kedelvogn | Bygget af Atlas i 1883. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 14. Håndbremse. Må ikke befordres i tog. Hjemsted Esbjerg. Udrangeret 1961 |
395 | Kedelvogn | Bygget af Atlas i 1881. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 15. Håndbremse. Må ikke befordres i tog. Hjemsted Esbjerg. Udrangeret 1961. |
396 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1895. Ombygget 1961 fra EH 6609. Hjemsted Padborg. Padborg 1967. Udrangeret 1971. |
397 | Kedelvogn | Bygget af Scandia i 1901. Ombygget 1961 fra EH 6691. Udrangeret 1970. |
398 | Kedelvogn | Bygget af Lauenstein i 1870. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 18. Håndbremse. Hjemsted 2. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1959. |
399 | Kedelvogn | Bygget af Breslau i 1879. Omlitreret 1958 fra DSB Kedelvogn 19. Håndbremse. Hjemsted 2. distrikt. Må ikke befordres i tog. Udrangeret 1966. |
98 | Klimasneplov | Bygget af Schwartzkopff i 1920. 1958 fra DSB Sneplov 98. Opfundet af den østriske ingeniør Rudolf Klima. 3-akslet. Manøvrerbart plovskær. 70 km/t, senere 50 km/t. Tara 36 tons. Kakkelovn. Dynamoanlæg 24 volt til plovens egenbelysning. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Næstved, fra 1970 Esbjerg. Struer 1981-82. Udrangeret 1982. Ophugget 1982 af Henriksen, Århus. |
99 | Klimasneplov | Bygget af Baldwin i 1919. 1958 fra DSB Sneplov 99. Opfundet af den østriske ingeniør Rudolf Klima. 3-akslet. Manøvrerbart plovskær. 70 km/t, senere 50 km/t. Tara 36 tons. Kakkelovn. Dynamoanlæg 24 volt til plovens egenbelysning. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Aalborg, udlånt til Næstved vinteren 1978-79. Aalborg 1980-81. Struer 1981-82. Udrangeret 1982. Ophugget 1982 af Henriksen, Århus. |
414 | Kurvereguleringskontorvogn | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1962 fra FE 4916. 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Gul 1979. Lunderskov 1979. Vejle 1980. Hobro 1981. Omlitreret 1982 til Tjenestevogn 950 0 414. |
418 | Kurvereguleringskontorvogn | Bygget af Scandia i 1917. Ombygget 1968 fra CU 4123. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Grå 1983. Odense 1980-83. Omlitreret ca. 1984 til Tjenestevogn 950 0 418. |
411 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1876. Omlitreret 1958 fra DSB Kurvereguleringsvogn 1. Håndbremse. Hjemsted Århus. Senere benævnt opmålingsvogn. Hensat 1963 i Århus. Udrangeret 1964. |
412 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1898. Omlitreret 1958 fra DSB Kurvereguleringsvogn 2. Skruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1965. |
413 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1924. Ombygget 1958 fra CU 4007. 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Udrangeret 1980. Oph. 1980 af Cvk Ar. |
415 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1928. Ombygget 1962 fra FE 4913. "Mandskabsvogn for Svellestoppemaskine 2". 70 km/t. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Hjørring 1977. Lunderskov 1979. Langå 1981. Omlitreret 1983/84 til Tjenestevogn 950 0 415. |
416 | Kurvereguleringsvogn | Bygget af Scandia i 1929. Ombygget 1964 fra FE 4935. "Kontorvogn for Ballastrensemaskine". 70 km/t. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. Grå 1980. Lemvig 1980. Udrangeret 1984. |
141 | Kørekran | Bygget af Bruchsal i 1879. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 1. Løftehøjde 4,6 m. Bæreevne 10 tons. Håndbetjent. Hjemsted Cvk Ar. Udrangeret 1974. |
142 | Kørekran | Bygget af Bruchsal i 1880. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 2. Løftehøjde 4,6 m. Bæreevne 10 tons. Håndbetjent. Hjemsted Cvk Kh. Gul 1979. Udrangeret 1985/86 og overdraget til Jernbanemuseet. |
143 | Kørekran | Bygget af Scandia i 1934. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 3. Løftehøjde 7 m. Bæreevne 30 tons. Bogieakselafstand 1,65 m. 4-cyl Ford benzinmotor. Trykluftledning. Hjemsted Gb, fra 1967 Rødby Færge. Udrangeret 1986/87. |
144 | Kørekran | Bygget af Vølund i 1937. Omlitreret 1958 fra DSB Kørekran 4. Løftehøjde 7 m. Bæreevne 30 tons. 5-akslet. 2-cyl Vølund råoliemotor. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Varmeledning. Hjemsted Århus H. Omlitreret 1984 til Tjenestevogn 982 3 144. |
145 | Kørekran | Bygget af Krupp i 1967. 2 bogier á 3 aksler. Bogieakselafstand 1,5+1,5 m. Bæreevne 65 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. 8-cyl Deutz dieselmotor på 120 hk. 80 km/t. 24 volt lysanlæg. Hjemsted Gb. Gul. Omlitreret 1988/95 til Tjenestevogn 982 3 145. Ejes af Jernbanemuseet. |
146 | Kørekran | Bygget af Krupp i 1967. 2 bogier á 3 aksler. Bogieakselafstand 1,5+1,5 m. Bæreevne 65 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. 8-cyl Deutz dieselmotor på 120 hk. 80 km/t. 24 volt lysanlæg. Hjemsted Fredericia. Gul. Omlitreret 1983/85 til Tjenestevogn 982 3 146. |
340 | Kørestrømskontoret | Bygget af DSB i . Nummerplade: BX 30 115. Hellerup 1978-79. Gul. |