DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1941 - 1966
DSB DR 5851
(Retur til oversigt)23,2 m² postvogn. Trykluftbremse. Skruebremse. Batteri, spænding 32 Volt til belytning af postrum og en lampe i bremsekupéen. Batteriet kan belyse vognen i 30 timer. Desuden en lampe, 65 volt, i bremsekupéen på togbelysningen. Lavtryksvarmeapparater system Westinghouse. Kakkelovn i postrum. Toilet. 5855-58:pladebeklædt.
Bygget af Scandia 1919. Ombygget 1953 med hvælvet tag. Udrangeret 1963. Ombygget 1966 til Specialvogn 460.
Oml. 1941 fra: DSB DEK 1601.
Længde:
11,85 m.
Akselafstand:
7,5 m.
Last:
8 tons
Taravægt:
14,8 tons
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest