Lokofører Karlsens flammer
På nedenstående tredimensionale tegning af generatorrummet har jeg markeret hvor fotografen har stået.
Foto er optaget i retning mod førerrum 1, så den dør der ses til venstre på foto er døren til motorrummet. Lyset i førerrum 1 kan anes for enden af gangen i dieselmotorrummet.
Den ildslukker som ses på det midterste foto er en kulsyreslukker. Ifølge inventaroversigten er der placeret en kulsyreslukker lige bag døren fra det fri til generatorrummet. Det er formentlig den ildslukker som ses ved døren til dieselmotorrummet på det midterste foto.
Jeg har nu haft kontakt med en kollage som var ansat på MY værkstedet på tidspunktet hvor brandene fandt sted.
Han er helt sikker på at foto er fra 1447, som han oplyser var klart den mest brandskadede af de implicerede lokomotiver.
Årsagen til de øvrige brande tilskrives gnister i inertifilteret som var af brændbart materiale,
--
Thomas Albøg Olsen