Avatar

KSB M 1 og M 2

af Morten Flindt Larsen, København K, 30/9 2024, 22:44 (6 dage siden) @ Niels Munch

Så kunne det være en HHGB A-vogn, hvor den yderlige bogieplacering ser ud til at stemme, men den nærmeste af disse er angiveligt først ophugget i 1960, året efter at trådfotoet er taget.


På NFJs bogiekupévogne sad bogierne "yderligt". NFJ C 31 blev udrangeret 1955, og jeg har ikke på stående fod erindring om, at bogierne kom videre til anden privatbane, selv om bogier åbenbart var i kurs dengang.

M.v.h.
Niels

"Gammelt jern" (altså bogierne). De skulle nok alligevel til Stålvalseværket. Og årstallet ser ud til at kunne stemme.

--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen

En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.

Læs mere
Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak