'Næstved via Køge og Borup'

af Henrik Karlsson, 21/12 2023, 12:51 (342 dage siden) @ Lars Møller Jensen

så vidt jeg husker var der i afgangshallen skilte for hver side af perronen (?)
der var jo adgangskontrol og man fik minsandten ikke gå ned før toget stod ved perron
og bestemt ikke til det forkerte tog.
Jeg mener også at det var mindre skilte.

Ja, det kan man se på billedet DJM01-00008945:[image]

Den anden gren af tråden har sandsynliggjort at skiltet gælder for ét tog med to destinationer. Hvis det har været brugt på København H, har det altså været hængt op for et spor, ikke for en perron. Men jeg synes heller ikke at størrelsen passer med billedet ovenfor?

Hvis skiltet har været brugt i Roskilde, er det en anden situation. Afhængig af togets oprangering ser det ud til at de to dele kunne afgå fra samme side af perronen (hvis toget fra Kh blev delt), eller fra hver sin side (hvis tilslutningstoget udgik fra Ro).

Forøvrigt skrev man vel altid via Glumsø og ikke via Borup eller Ringsted.

Netop. Borup er endestation i denne sammenhæng.

Henrik Karlsson


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019. Pris 240 kr.

Læs mere
Indsend billeder
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965

Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak