Danmarks første udfletningsanlæg?
Tak for jeres mange gode input i denne tråd!
Jeg vil gerne prøve at justere lidt på min definition, og se hvilke bud der så kommer frem.
Lad os sige at det skal være én bane der deler sig i to ved en station, hvorefter der ligger et udfletningsanlæg. Det vil sige at begge baner skal have trafik gennem stationen.
Hvis udfletningsanlægget muliggør, at to baner krydser hinanden omkring en station gælder det ikke, hvis det meste af trafikken kun har krydset, eller blot udvekslet (gods)vogne. Der skal have været jævnlig trafik indbyrdes mellem banerne.Efter min personlige mening er spor der krydser hinanden med et broanlæg ikke det samme som et udfletningsanlæg, selvom der naturligvis indgår et eller flere broanlæg i et sådant.
Men drøftelsen om hvilket normalsporede broanlæg der blev etableret først er også meget spændende!
Ja, især når definitionen bliver lavet om undervejs, fordi spørgeren ikke ved, hvad han selv mener. Sådanne diskussioner er spild af vores tid, men det er selvfølgelig altid sjovt at trække folk rundt i manegen. Kan du have en god og morsom aften.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.