Gæt et litra - CQM
Jeg bøjer mig ydmygt for den overordnede ekspertise og må desuden tilstå, at jeg aldrig selv har oplevet CP på Svg-Ng, men nok CQM.
Det er klart, at hvor trækkraften - som på banen her - var MP hhv. MT, skulle personvognene have egenvarme (i hvert fald i fyringssæsonen).
Jeg har ingen nævneværdig (i ordets egentlige mening) kompetence i DSB-oprangeringer heller, og mit aller-eneste eksemplar af "Togplan 6" er et oldfund med gyldighed fra 29.05.1960.
Nej desværre, den er på 115 sider, så den bliver vist ikke scannet med det første.
Jf. togplanen kunne et tog som Jean Henriks være oprangeret: MP-AT-ASM-CQM-CQM
..... rolig nu, nemlig med den bemærkning, at AT-vognen (uden "M") løb til 28.08. og ASM-vognen fra 04.09. Så var der varme, når der skulle være. Den ekstra CQM løb kun til 28.08.
Så helt stringent var planen ikke m.h.t. "egenvarmevogne" på "ikke-dampvarmebaner".
Det hører med til billedet, at der på Svg-Ng i denne togplan også løber ATM, hvorimod ARM (samt MT) ikke er dukket op endnu. De sydfynske boggievogne med 1 kl. er væk; men der er stadig i denne periode CMMP i faste løb.
Men ingen CP eller CPM for den sags skyld.
Endelig løb der også DA-, DJ- og Do-postvogne, EH- og ilgodsvogne i forskellige tog på denne bane. Næppe 2 tognumre (i samme retning) var ens oprangeret. Rent modelbaneguf .....
Nå, det var lidt strøtanker, med eller uden kakkelovn m.v.
Bedste hilsener
Niels