Gæt et litra - CQM oder wasdas einem CPM
Hej
det kan nu også være en CPM 2994 - 2999 - og som ikke er en CP IV type efter jernbanens opdelling - min er jo anderledes, som kan ses her
http://rundremisen.dk/forum/index.php?topic=132.0
*** nederst
den har næsten samme mål og udseende som CQM 3551 - 3575
bortset fra indgangspartiet som er skrå på CPM og ret på CQM
CPM var også stationeret i 2 distrikt
CPM har anderledes diagonalafstiver end CQM og ARM 151
CPM er bla 10 mm længere over puffer end CQM
CPM 17780 mm og CQM 17770 mm
og ser man i DRM I 1941 så har DSB brugt samme tegning til CPM 148 - II og CQM 162 - og det er forkert ifølge HP tegningerne
så nu må man igen igen på jagt i DRM I og tillæg for at se om det bliver rettet, der var jo noget med at der blev meddelt i et tillæg at DRM tegningerne blev annuleret omkring 1948 ( der var flere fejl på tegningerne samt numre sat på forkerte tegninger ( bla i CP grupperne ) ) og så var det vist rettet omkring 1951/52
men skal have det kontrolleret - om man har fået rettet alle fejl
DRM tegmimger
CPM 2994 - 2999
CQM 3551 - 3575
HP tegninger
CPM
CQM
så mangler der bare nogle foto af vognene til sammenligning
har af CQM men ikke CPM ( ligger gemt på nogle CDer der ikke er lagt på PC endnu
mvh
henning h087
PS
HP tegninger på pdf og download her
http://rundremisen.dk/forum/index.php?board=29.0
betinger som sædvanligt at man er tilmeldt og registreret som bruger på arkiv/forum rundremisen
***
blandt andet er min AT 208 - 221 gruppe opdelt i 2 pga at halvdelen af dem har anderledes toiletrumsmål i bredden ( ja - kald mig bare også toiletrumsbreddenittetæller )