Avatar

Har Todbøl været trinbræt med sidespor?

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 18/2 2018, 19:23 (2534 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Som andre af dine "sidespor på fri bane" behøver et sidespor ikke at være optaget i tjenestekøreplanen for at være et sikkerhedsmæssigt "S". Det giver tjenestekøreplanen for K56S et udmærket eksempel på, men som bekendt er tjenestekøreplanen ikke det eneste definerende element på den sikkerhedsmæssige virkelighed. Der hører en række hadither med, også i "den anden ende", når et ekspeditionssted oprettes udenfor et køreplanskifte. Da står det lige som den aktuelle nedlæggelse heller ikke nævnt i koranen


Kære Morten

Jeg taler ikke om et "sikkerhedsmæssigt sidespor". Jeg taler udelukkende om, om Todbøl var "T&S", og det var det ikke.

Bedste hilsner

Thomas


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Strukton Rail Danmark A/S
Indsend billeder
Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik

De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak