MO og M8
Sådan har det vel til alle tider været og her var Frichs ingen undtagelse. Ikke desto mindre lod OHJ i slutningen af halvfjerdserne de to motoraggregater til OHJ 24 hovedreparere hos Frichs. Da Skagensbanen i 1969 erhvervede marcipanbrødet ML 5206 fra AHJ, og her omdøbte det til SB M 5, blev begge motoraggregater med dynamoer hovedrepareret af DSB på cvk. i Århus og det har nok også været en bekostelig affære dengang.
Men tilbage til M 8. Skal dens ene motor have den helt store tur, altså en total hovedreparation, eller hvad? I øvrigt er ihvertfald den ene motor, såvidt jeg ved, en tidligere MO-motor, indkøbt brugt hos DSB i forb. med udfasningen af MO-vognene i sin tid og man har vel således kunnet spare en kostbar hovedreparation og blot udskiftet den defekte med en brugbar MO-motor dengang.
Venlig hilsen
Jens Møller