R-maskiner med P-maskine kedler?

af Filip Gram, 26/10 2012, 19:37 (4479 dage siden) @ Filip Gram

Efter at have gransket nøje over emnet er jeg tillige nået frem til at overhederne muligvis er de samme til de to typer (24 og 28 store rør), idet det ser ud til at øverste række rør tilsyneladende sidder i samme højde i forhold til overhedersamlekassen og tilsyneladende er der også samme afstand mellem rækkerne. Det kunne også forklare de manglende tegninger i LON, idet der så blot skal fremstilles et element mere af række 1, 2 og 3, mens række 4 ikke skal fremstilles til det de kedler med det oprindelige diagram. Denne teori afprøver jeg i løbet af i morgen på R 963 og H 783. - Jeg skal nok give svaret herinde!

Hmmm, det er så ikke helt tilfældet da det "højden" på elementer er 30 mm lavere på 963 og 946, i forhold til 783 og 800. Det gør det bare mere mystisk hvorfor der ikke er tegninger på elementerne til de to... Nå, det gåde forbliver vist et mysterium!

Tak for hjælpen til deltagerne i denne tråd med endnu en teknisk gåde!

Venlig hilsen
Filip


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Jernbanebøger

Postautomobilet Gennem 100 År

Postautomobilet Gennem 100 År. Pris 360 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak