R-maskiner med P-maskine kedler?
Go´formiddag (næsten middag)
Først tak til Ralph for informationer vedr. LON. Jeg har aldrig - m.h.t. emnet - beskæftiget mig med det reparationsmæssige ud over banke rust på S-kedel og kedelventiler samt hjulpet med prøvekørsler af PR i forbindelse med S-reparationer. Så det er godt at få udvidet ens horisont m.h.t. en dansk LON.
For Filip kom jeg i tanker om, at det MÅ (bandeord) da stå i 946´s Reparationsbog. Da museet IKKE har den, MÅ den altså være i enten Rd eller Ro. Det samme gør sig gældende for 963.
Normalt vil der oppe i øverste højre hjørne stå anført på reparationssiderne, hvilken kedel nr. der er ilagt lokomotivet samt også en dato. Yderligere KAN der under hvad gennemført stå anført, at der f. eks. er ændret i antal af overhederrør?
Hvis du får tid, er reparationsbogen faktisk et rigtigt godt stykke værksøj at blive klog på når man ønsker at se tilbage.
Fortsat god - nu - eftermiddag til alle + Bornholm (hyggeligt at se besked derfra).
Steff