Snestormen den 21-22.november 1971, brostyrtet i Humleore
Var der for øvrigt ikke stationsbestyreruddannet (og endda trafikassistentuddannet) personale i Glostrup døgnet rundt til betjening af Glostrup nær samt varetagelse af billetsalg tidligt morgen og sen aften?
Hej Svend.
Der var stationsbestyreruddannet (trafikassistentuddannet) personale til betjening af Glostrup Nær og varetagelse af billetsalg, så længe S-togene kørte - noget i retning af kl. 04.30 - 01.00. Det var derfor, at det var vigtigt, at stationsforstanderen og undertegnede nåede ind og bemande stationen den 23.12.1971 om morgenen, hvis andre skulle være blevet hængende i forsinkede tog.
Glostrup Fjern var ofte betjent som understation om natten, men ikke denne aktuelle nat, når der var sporarbejder og ændringer f. eks. på Godsforbindelsesbanen, hvor togene skulle ledes over på venstre spor mod København i Glostrup, og det kunne ikke foregå på signal på grund af manglende togvej mod venstre spor. Jeg har selv pga mandskabsmangel måttet sidde en hel uge på nattevagt i Glostrup Fjern i sommeren 1972, selv om jeg lige havde gennemgået en tandoperation. Til gengæld havde jeg ikke svært ved at holde mig vågen pga tandsmerterne, men "det er en helt anden historie"
Så fik min lille anekdote lidt utilsigtet "en sommerversion".
Bedste hilsener
Ove af Erritsø
Glostrup 01.07.1971 - 31.12.1972