Blokafhængighed mellem Perronkioskerne og Kommandopost
En gennemgribende beskrivelse af sikringsanlæggene på København kræver en bog eller en større tidsskriftsartikel, men kort fortalt, så dukker "København, Post K" op i tjenestekøreplanen i 1916 (29.4.1916) som togfølgestation beliggende mellem København og Valby, 1,3 km fra København H og med stationsforkortelsen: Khm. Den forbliver i tjenestekøreplanen indtil 24.4.1958. Jeg har noteret mellemblokpost i Post III (kun for udkørsel) og i Post 1.
Og nu vi er på de kanter:
Belvedere (Blv) forgreningsstation beliggende i km 1,5 kun for tog mod København H optaget i tjenestekøreplanen 15.5.1939 og nedlagt som selvstændig togfølgestation 24.4.1958. Endvidere benævnes sporområdet vest for maskinbakken - bl.a. med personvognsdepot - også den dag i dag Belvedere.
Vh
M:o)rten
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.