Rapport: Kriteriet for antal km privatbanespor (Trafikpolitik)
Det er jeg sådan set godt klar over, men når de nævner f.eks. Regionstog på Køge - Roskilde, så kunne de også godt nævne andre muligheder.
Njae, Køge-Roskilde er direkte nævnt i AFTALE MELLEM REGERINGEN (S OG RV) OG SF og ENHEDSLISTEN OM: PASSAGERTOGTRAFIK I DANMARK 2015-2024 af 10. marts 2015 således:"Parterne noterer sig, at der kan være fordele ved at sammenbinde driften på den nordlige del af Lille Syd (Køge-Roskilde), som i dag køres af DSB, med Østbanen (Køge-Rødvig/Faxe Ladeplads), som i dag køres af Regionstog. Derfor er parterne enige om, at der igangsættes en analyse til af mulighederne for at overlade ansvaret for trafikken på strækningen Køge-Roskilde til lokal udførelse. Analysen forelægges forligskredsen i 2016."
De andre idéer er endnu "fugle på taget".
M.v.h.
Niels
Ja okay, det havde jeg ikke lige tænkt over.
Men afhængig af hvad disse planer munder ud i, så vil Regionstog meget gerne opgradere i hvert Lollandsbanen til en højere hastighed, men der er en række krydsninger med veje og stier som man gerne vil nedlægge, men det er den stedlige kommune stærkt modstander af; krydsningerne skal bevares/sikres eller ændres til over-/under-førsler, hvilket som bekendt koster lidt mere.