Skive-Vestsalling Jernbane - M 5 (5 fotos)
Tusind tak for billeder - og det er en fornøjelse at se, at jeg ikke er den eneste der kan juble over at se billeder af en trædiesel.
Tommy gengiver i øvrigt akselafstanden på M 5 efter 1949 som den er skrevet i motormaterielbøgerne og det er forkert. Den blev efter ombygningen som MFVJ M 4 med en bogie med akselafstand 2,0 m og den anden med 2,33 m.
Min interesse i netop dette køretøj skyldes min trang til at gengive den i 87 gange mindre størrelse og hvis ellers nogle vidste hvordan sådan et teakmøbel lyder, så er den rigelig stor til at putte lyd i. Men hvilken nulevende diesel lyder omtrent som denne?
SVJ havde nu to "nummer 1" og mon ikke der dukker mange billeder op af "damp 1" hen ad vejen, for ikke at tænke på den fine G 40 som jo var en dejlig pakvogn med masser af plads.
Sidst men ikke mindst er det en fornøjelse at se at evige EVP tager bolden op og forsyner os med endnu en samleside - godt initiativ.