Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tak for billederne

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 24/2 2011, 06:18 (5020 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej Erik

Flotte billeder - som sædvanligt. Vi må alle prise os lykkelige, at I var nogle, der kunne se skriften på væggen og brugte tid, kræfter og penge på at få fotograferet, hvad der var at fotografere, mens tid var.

Den dag, der ikke mere er nogle af din "kaliber" til at forsyne os andre (jeg er årgang 1958) med kvalitetsbilleder, bliver jernbanelitteraturen og jernbanen.dk/forum meget, meget fattigere.

Jeg har selv nogle tusinde sort/hvide negativer fra midten af 1970'erne til starten af 1980'erne. De er næppe af en kvalitet, der vil kunne bære en selvstændig bogudgivelse endsige en egen hjemmeside; men jeg vil "dryppe" dem her i Forum, efterhånden som jeg får dem skannet og i det omfang de "passer" til de emner, som behandles her i Forum.

Offentliggørelse af fotos eller ej ("uden vederlag"), er en interessant diskussion, som aldrig slutter. Som jeg har læst mig frem til eksisterer der samlinger, som nok er bevaret for eftertiden, men som - i hvert fald i øjeblikket - er vanskeligt tilgængelige. Det er synd for os alle. Så derfor endnu engang tak til dig og også til f.eks. Gunnar W. Christensen samt alle mulige andre kendte og ukendte bidragydere her i Forum, på jernbanen.dk generelt og på internettet generelt.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak