En ny tråd om Fredericia
Hej
Jeg har et spørgsmål angående denne betjeningskasse
Betjeningskassen kan jeg ikke genkende fra post 2, så jeg gætter på, at den sad i post 1, som var betjent af nogle dygtige, men magtfulde og til tider bryske overportører, som man ikke sådan lige "løb på dørene" som ung trafikasistent. Men først efter frigivning fra post 2, kunne post 1 stille det frigivne signal ved valg fra den aktuelle vippenøgle.
Tak for svaret.
Jeg var i februar 1987 i erhvervspraktik på Fredericia Station, bl.a med 2 dage i Post 1, men jeg husker ingen specielt 'bryske' overportører Jeg husker godt nok heller ikke betjeningskassen fra Post 1, og Post 2 var jeg kun ude at se kortvarig.
Jeg husker det var ganske interresant, at få lov til at stille signaler og sporskifter, men hvor var der mange håndtag der skulle drejes for at 'lave' en togvej, specielt dem der gik på tværs af pladsen.
Jeg husker dog at have mødt en 'brysk' dame i togekspeditionen, hvor jeg var de 2 første dage. Hun var en ældre trafikkontrollør (?), og jeg kendte ikke til togvejssignaler, som jo stadig fandtes i Fredericia på det tidspunkt. Jeg spurgte om hvad det 'orange' lys betød - og blev straks irettesat, for lyset var 'brandgult', hvilket jeg aldrig siden har glemt...
Hilsen Henrik