Letbanen Aarhus måske op til 500 mio kr dyrere end forventet (Trafikpolitik)
Det er jo planen at køre to linjer, såvidt jeg har forstået; en linje fra Odder via Randersvej til Hornslet med 2-12 afgange i timen afhængig af delstrækning, og en linje fra Aarhus via Risskov til Grenaa med en afgang i timen. Køres den sidste med dieseltog, så kan elektrificering gennem Risskov og Hornslet-Grenaa spares væk.
Er det ikke kun strækningen på Randersvej, der er påbegyndt?
Der bliver også bygget i banegraven, under ringgadebroen.
Her skal letbanen krydse jernbanesporene fra Langå, for at komme under sporene til Skanderborg, for igen at køre op mod Oddersporet.
Så vidt jeg har forstået, kan der i fremtiden ikke køre almindelige tog imod Odder, på grund af stigningen på denne strækning.
Jeg kan dog ikke tro, at man fjerner muligheden for at køre med snerydnings tog på strækningen...
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK