Togbro ved Vejle er udskudt til 2024+ (Trafikpolitik)
Det vigtige er, at man kan lade togene mødes i de hver sin retning i både København, Odense, Aarhus og Aalborg. Kan man ikke det uden denne bro, så har man jo mistanke om, at DF ikke aner hvorfor Timeplanen er blevet en vision, og bare satser på lokale stemmer. Ikke just det, der giver min stemme.
Tja jeg forstår så heller ikke, at det skulle være så vigtigt at togene mødes i de større byer. lokale busser mv bliver alligevel lagt om i retning af færre ruter med flere afgange.
Der vil altid være et element af lokalpolitik i de her beslutninger. Og indenfor rimelighedens grænser er det også fornuftigt. Men i øvrigt behøver det jo ikke at være ren stemmefiskeri generelt at ville satse på opgraderinger af regionalbaner over hele landet. Det er åbenbart muligt over hele landet at opnå ganske betydelige forbedringer af regionalbaner for ganske få penge. Hvis det virkelig er muligt at skære 10 minutter af Hjørring-Aalborg for 50 millioner ( eller hvad det nu var) virker det oplagt bedre end en bro over vejle fjord til mange milliarder.
Den bro stikker i det hele taget lidt ud i de generelle planer for timemodellen. Af de 4 større byggerier er der tale om 3 byggerier af nye hurtige baner ind til de 3 største byer... Og så en bro, der skal føre banen udenom den 7-8 største by. Det virker lidt som noget, der lige skal få planen til at gå op. Det kan også være godt nok, hvis der virkelig ikke er andre muligheder. Men det ser der jo ud til at være.