Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Togbro ved Vejle er udskudt til 2024+ (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, 12/12 2013, 08:48 (4008 dage siden) @ Jon

Nu kan timemodellen jo af gode grunde ikke køre uden om København, da den er en del af den. Vejle er ikke en del af timemodellen! Men Vejle kan blive del af en langt større og bedre regionaltrafik, hvis der bliver plads til den!

Og generelt ønsker jeg faktisk også gerne at nogle tog kørte udenom København. København har ikke plads til mange flere tog, men man glemmer at mange af pendlerne ikke nødvendigvis skal til København city... Synes man har brug for flere ringbaner og en linie Helsingør - Hillerød - Roskilde er interessant eksempelvis. Så regionale pendlere kan tage til Hillerød og skifte der, eller længere inde fra Høje Tåstrup og skrå op til kystbanen et sted (ikke nærstuderet). Østjylland får i mine øjne med denne bro mulighed for at få en varieret trafik, en øget tæt regional trafik og bevaring af deres intercitytog. Samtidig med at de får gennemgående tog uden om byen.

Tror da eksempelvis Nykøbing Falster (om nogle år i hvert fald) ville have sat pris på hvis der var kommet en sløjfe udenom byen til alle de gennemgående tog, så de ikke skulle ind gennem centrum...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak