Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Stupiditeten vil ingen ende tage (Generelt)

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 28/7 2013, 18:40 (4229 dage siden) @ Willie Garvin

I denne forbindelse er Frederikshavn/Göteborg næppe relevant, uanset hvilken af de to forbindelser, der er tale om. Scanrail er en ren godsfærge, og på nær nogle få løstrailere, kører alle lastbiler om bord. Der er således ingen gående passagerer.
Jutlandica og Danica har også langt hovedparten af deres passagerer fra biler og lastbiler.

I forhold til banegården ligger de to anløbssteder heller ikke lige ved siden af. Nærmeste mulighed for at komme mod Aalborg, er for foden af "valutaslangen" hvor der er stoppested som bl.a betjenes af x-bussen 973 og 980.
SKAL man med toget, er der 1000 meterts gang op til banegården, og det er nok ikke så fedt, hvis man er en familie med småbørn og baggage.

Det er så heller ikke så fedt for småbørnsfamilier at skulle proppes ind i en allerede fyldt bus - under brolukningen havde 973X og 980 nok at bestille - der var en times transporttid at spare i forhold til DSB's togbusser.

Som daglig togpendler på strækningen Fh-Ab kan jeg så melde om, at der dagligt er svenske passagerer med ombord - og at især de ældre af slagsen tit spørger om toget fortsætter ned til færgen ligesom i gamle dage.
Men tyvärr inte...

Det kunne godt lade sig gøre på den nye Havnestation, dengang IC-togene var lokomotivtrukne, og det på trods af at der skulle bakkes enten derned eller derfra igen, og løbes på Frederikshavn Station.
Den slags kan slet ikke lade sig gøre idag med selvkørende togsæt, som jo ellers ikke skal løbe om, men idaw er det jo også anderledes tider (tid er jo penge, etc.) :-)

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Vectron

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak