Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Stupiditeten vil ingen ende tage (Generelt)

af andersj, Aalborg, 27/7 2013, 15:59 (4230 dage siden)

De nordjyske kommuner og Region Nordjylland er så opsatte på deres "Nordjyske Jernbaner-model" for togtrafikken i Nordjylland, at de har sagt NEJ til DSB's forslag om en fortsættelse af Aalborg Nærbane fra Lindholm til Frederikshavn. Det er komplet uansvarligt at man den ene dag klager over at Vendsyssel og Nordjylland bliver syltet af DSB, også når DSB endelig præsentere en køreplan der kan kraftigt forbedre den offentlige trafik i Vendsyssel, samt hente en masse pendlere tilbage efter sagen om Limfjordsbroen, så siger man gudhjælpemig nej tak!

Nu gider vi ikke at høre på Lene Hansen's uendelige klagebreve om lukningen af Kort & Godt i Brønderslev, for når DSB ikke må kører ekstra tog, skal hun heller ikke forvente at butikken kan sælge flere billetter!

Skiftetiderne i Hjørring og Frederikshavn kan ikke blive værre end de er i dag, så det argument ved jeg ikke hvor Ulla Astman får fra. I Hjørring er der så kort tid til at skifte i myldretiden, at selv den mindste forsinkelse hos enten DSB eller Nordjyske Jernbaner giver 30 minutters ekstra ventetid. I Frederikshavn er der ofte op til 30 minutters ventetid før toget til Skagen kører på hverdage.

Regionen er så forelsket i Nordjyske Jernbaners lave driftsomkostninger, at de jo kunne køre helt til København hvis det skulle være, men man var jo heller ikke begejstret ved at DSB indførte enmandsbetjening for at forbedre sine driftsomkostninger. Desuden kan Nordjyske Jernbaner få svært ved at skaffe egnet materiel, da Desiro ikke produceres mere, og de brugte togsæt der er til salg i Tyskland er ikke kompatible med NJ's nuværende togsæt. Rygterne har gået på at man ville sælge de nuværende 8 Desiroer og erstatte dem med brugte tyske LINT-togsæt - så skal de se passagernedgang!

Et link til artiklen: http://nordjyske.dk/nyheder/nej-tak-til-flere-tog/4890a3cf-8386-48aa-8a60-25b96f5599f0/...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak