Er der for meget bureaukrati i DK (Trafikpolitik)
Nej, du! Farligheden af en hændelse afgøres IKKE af konsekvenserne.
Det tror jeg alle blot nogenlunde begavede er med på. Selvfølgelig afgøres "farligheden" af de mulige konsekvenser, men også af sandsynligheden for hændelsens opståen. Problemet er at konsekvensen af denne holdning betyder at alle hændelser skal vurderes af uvildige, idet man ikke kan overlade til de økonomisk involverede parter at vurdere farligheden. Og hmt vejtrafik er det i praksis personskade, der er afgørende.
Min pointe er netop at der ikke er nogen perfekt løsning, men også at der ikke er vilje til at tage en risiko og derfor forsøger at opbygge et risikofrit system, hvori de involverede parter (infrastruktur/operatør) er udset at være en risiko i sig selv i selvindberetning/dokumentationsøjemed. Det er derfor at jeg spørger til involveringen af uvildige i flysikkerheden, da denne er langt mere internationalt funderet. Og ja, jeg er ikke sikkerhedsekspert og ønsker heller ikke at være det.