rydning på perroner og stationer. (Generelt)
Jeg kender en der er ansat i DSB,han har fortalt mig at der er cirka 9500 mennesker ansat i DSB. Ud af dem er de ca. 3500 i driften resten sidder på kontor m.m.
Det var meget bedre at man brugte nogle af alle de penge på personale på stationerne, næsten alle stationer i bl.a. Tyskland sidder der en i et glasbur.
Alle de penge man bruger på at udbedre skader efter hærværk kunne jo lige så godt bruges til personale på perronerne og i togene.
Alle persontog burde have togpersonale med ombord. Men uha man skal jo spare penge, brug da de penge der skal til så vi kan rejse trygt med toget igen.
Angående det med togfører i togene, jeg ved at på grund af reglerne. Må man gerne kører enmands-betjent regionaltog Århus -Fredericia. Men forsætter toget til Kolding uden stop i Taulov, så siger reglerne at der skal togfører med i toget fra Fredericia og til Kolding, hvor er lige logikken i det.
Togpersonalet har krav på at værer 2 mand (trykhedsbemanding) efter kl.20 fredag-lørdag aften. Men lokomotivføren har ikke krav på trykhedsbemanding, de kan sagtens kører et regionaltog helt alene en fredag eller lørdag aften uden nogen ekstra mand.