Opdeling af forummet? (Generelt)
Der er nu (heldigvis) så meget gang i Jernbanen.dk´s forum, at det ind imellem kan være svært at følge med. Enkeltindlæg i en tråd drukner ofte i en byge af indlæg i en anden tråd.
Det virker også som om, at der er en opdeling i brugere, der interesserer sig for gamle dage og brugere, der interesserer sig for nutiden.
Er løsningen at opdele forummet i to dele (historisk og nutid)? Fordelen er, at brugere, der diskuterer numre på gamle skæve godsvogne, ikke bliver rodet ind i diskussioner om løsningen på DSB´s problemer i al fremtid.
Ulempen ved en opdeling er, at vi risikerer, at det ene forum går i stå på grund af for lidt interesse.
Hvad synes du? Lad os bruge denne tråd til at diskutere for og imod, og om 24 timer låser jeg tråden igen. Det er ikke nok at skrive, at du synes det ene eller det andet - det skal begrundes!
Jeg vil i mellemtiden finde et afstemningsværktøj, som vi kan bruge, hvis det er det, der skal til.
Jeg havde forstået at forum allerede var blevet 'opdelt' eller inddelt i kategorier?
Det er dog ikke noget der er slået igennem endnu, og selv storskrivende Erik V. Pedersen kan komme til at poste i den forkerte kategori :)
Jeg ved ikke om jeg ser forum i en anden indstilling end resten af brugerne (Emne visning), men jeg har ikke problemer med at trådene ryger ud fra forsiden - i de enkelte kategorier. Men jeg har en liste over nyeste indlæg i højre side, som nok godt måtte være længere. En funktion til at vise alle nyere indlæg siden sidste besøg / login kunne også være rar, men den virker kun, hvis man når at læse alle indlæg hver gang.
Jeg tror ikke at en opdeling er specielt smart. Får vi så flere brugernavne og tilhørende koder, som det er nu med Jernbanen.dk Vs Signalposten.dk? Behøver jeg at have min kode registreret flere steder? Det giver bare bøvl hvis jeg skulle få lyst til at skifte den. Så risikerer jeg at glemme det ene forum, da jeg jo nok ville hænge i begge to / alle tre alligevel.
Skribenterne burde dog blive bedre til at vælge kategori. Jeg syntes at det meste ligger i 'Generelt' og 'Jernbanen i dag', men 'Trafikpolitik' stort set ingen trafik har. Det er jo ikke fordi vi ikke diskuterer politik. Det ender bare i andre tråde, i andre kategorier, der så bliver kørt af sporet. Det er ligesom om at nogle af medlemmerne helt har glemt det gamle FUT fra usenet? Der må da være en del herinde, der tidligere har frekventeret dk.fritid.jernbaner? Jeg tror at vi sagtens kan nøjes med hvad der er i kategorierne, hvis bare folk skriver de rigtige steder, og lige prøver at ændre på visningen, så de får deres ønskede emner frem.
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK