Storstrømsbroen er revnet, tunellen på Storebælt lækker, Uha (Jernbanen i dag)
Godaften!
Jeg tror nu nok jeg kan læse mellem linjerne hvad Niels egentligt mener. Så derfor gør jeg det lidt tydeligere, med fare for at ryge i klammeri med alle med en anden mening eller opfattelse. Bare ærgerligt for dem!!
Hvor er denne og lignende tråde, der har været i det sidste stykke tid, dog fuldstændige uinteressante og intetsigende. Ordskvalder, ytringer og meninger, der alligevel ikke kan gennemføres og derfor er varm luft.
Der bliver boltret sig i ytringer om hvad regeringen, DSB, Bane Danmark, Trafikstyrelsen m.v. burde have lavet/gjort eller helt klart skulle have forudset og at alle nuværende og kommende fortrædeligheder sagtens kunne have været opdaget og at beslutninger i sin tid blev truffet på forkert grundlag.
Når man læser kommentarerne igennem kunne det synes som om, at der måske ikke lige er den fornødne baggrundsviden og indsigt tilstede for at kunne udtale sig på tryk.
Jamen – man har da lov til at ytre sig (jeg får smidt GL i hovedet lige om lidt). Jeps, men er det det dette Forum HER skal bruges til, næppe!
De udenlandske fora jeg kender til HOLDER SIG TIL de udstukne linjer og chat og small-talk mellem en lille gruppe personer bliver gennemført i de hertil rette fora.
For MANGE personer, der i sin tid glædede sig til dette forum, synes det som om, at den entusiasme til at forklare og informere, dele viden med, udbygge med referencer mv. er kommet helt i skyggen af noget, der mere ligner et chat-forum for ”train spotters” eller et face-book/twitter lignende diskussionsrum med lidt jernbaner til fælles.
Personligt gider jeg ikke (du kan jo bare blive væk kan jeg høre der nu bliver sagt) læse disse lange tråde eller tråde med intetsigende indhold, der ikke GIVER eller UDBYGGER.
Jeg synes man bør være tro mod intentionen, der IKKE var et chat-forum. Jeg synes man bør undersøge ting, FØR end man bare smider spørgsmål ud, der i langt de fleste tilfælde kunne være løst ved at bruge venstre søjle, google, internetsider eller anvende basis materialer om jernbaner. Og så tror jeg rent ud sagt, at nogen keder sig og bare smider spørgsmål ud for at få gang i noget skriveri om det de nu interesserer sig for.
Altså, som nogle af de store bidragsydere tidligere har skrevet, man skal BIDRAGE med noget positivt eller konstruktivt til emnet indenfor de kategorier vi nu har. Men chat – find et andet sted.
Klokken er blevet alt for mange, godnat og sov godt!!
--
Steffen Dresler