Storstrømsbroen er revnet! (Jernbanen i dag)
Hej, var der ikke et tidspunkt hvor man var opmærksom på dette, og man undersøgte om man skulle lave en ny bro så man kunne lave en dobbeltsporet jernbane over Storstrømmen, eller var det en
enkeltsporet bro der skulle laves ved siden af den gamle så der var dobbeltsporet.
Nu når vi er dernede, hvad med Masnedsundbroen?
broen i Tyskland fra fehmarn til fastlandet er også enkeltsporet.(ikke vores problem,men alligevel)
Et vildt forslag her syntes jeg, men alligevel, skulle vi udvide driften på færgeoverfarten
på Trelleborg Sassnitz så transitgods kan komme denne vej fra Sverige til Tyskland jeg ved godt at vi får gode penge for de godstog der kører igennem Danmark, men så havde vi måske ikke kapacitetsproblemer, jeg ved det ikke.personligt syntes jeg ikke (jeg elsker at se de godstog
der tonser igennem Roskilde) men kolliderer lidt med mine tanker jeg er oprørt over tidligere
borgmester i Roskilde er forarget over at godstog og ikke stoppende tog skal køre ned over
Køge til Ringsted, men samtidig er det lækkert at stå på perronen i Roskilde og se de
gennemkørende godstog. Nej jeg kan ikke helt forklare det rigtigt