Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Reservelyntog. (Generelt)

af Bent Jensen @, 15/10 2011, 00:18 (4790 dage siden) @ Bent Jensen

en lille lun historie med forstærkningsvogn, Jeg mødte normalt på Helgoland klokken 0700
og mødte normalt Lyntog Limfjorden på Østerport station, men en fredag kiggede jeg og opdagede
at forstærkningsvognen var sat i toghalvdelen til Struer, så det første jeg gjorde da jeg kom
på Helgoland var at gå over til førstemester.Godmorgen sagde jeg, har du set at forstærkningsvognen i Limfjorden er på vej til Struer, han kiggede på mig om jeg var ædru, hvad siger ,du er du sikker,ja det er jeg og han vidste at jeg ikke plejede at tage fejl når det var noget med jernbaner, derefter ringede han til føreren på Limfjorden og spurgte om han lagde mærke
til hvor forstærkningsvognen var, føreren bekræftede min oplysning, derefter kontakt til togleder
og de blev så enige om at der var ikke tid til at lave noget om,Limfjorden måtte have forstærkningsvognen med til Struer, der var godt nok lidt pladsmangel på hjemturen indtil de
blev koblet sammen i Langå, men toget blev ikke forsinket og alle var glade (hos DSB)

Med venlig hilsen

Bent

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak