Gumpetunge godstog (Generelt)
Så er det lokomotivførens håndværk kommer på prøve, idet man nu skal forsøge at dosere trækkraften mest mulig uden hjulslip. På Sprogøsiden er en lille udfordring mere, idet man lige inden Vestbroen har være så smarte at lægge en neutralsektion (ca. 100 m. hvor køreledningen er uden spænding) hvor trækkraften ubetinget skal være udkoblet ved passage. Her tabes igen lidt af hastigheden.
Jeg har ikke forholdt mig til igangsætning ved stop eller nedbrud i "hullet", men kun til en normal gennemkørsel af Storebæltsforbindelsen.
Mvh. Poul
ex. T 66, MZ, EA og EG, nu MF/ER her tager vi den cruseren = ingen udfordringer !.
Tak for oplysningerne. Er de nyere maskiner (EG, 185) ikke udrustet med en eller anden for for "traction-controle" til forebyggelse af hjulslip?
Mon ikke neutral-sektionen skyldes strømforsyning fra Sjælland på den ene side og Jylland/Fyn fra den anden? Blot et gæt.
Jeg har iøvrigt hørt fra andre førere, at de nærmest føler sig som passagerer i MF/ER
--
Bedste hilsner......
-Klaus