Ombyggede CLS styrevogne eller.... (Generelt)
Min far var stationsforstander i Hvalsø fra 1960 til sin død i 1962 og vi boede i forstanderboligen på stationen. Jeg kendte en masse af lokomotivførerne ved maskindepotet i Kalundborg, som befarede strækningen. En del af disse førere ville ikke have mig med i førerrummet, mens andre tit og ofte tog mig med enten til Kalundborg eller til København og var der førerskifte i Kalundborg, blev det aftalt førerne imellem, at jeg så kørte med tilbage til Hvalsø.
Lige som dig fik jeg ofte lov til at betjene fløjten ved "Giv Agt" skiltene og nogle førere tillod også, at det var mig, som betjente kørekontrolleren A07 på MO-vognene og det var jeg dengang meget stolt af!
Jeg husker en episode fra 1961, hvor jeg som 11-årig var med i førerrummet i en MO-vogn i et iltog fra Kalundborg til Kh og hvor min far var tjenestegørende på stationen. Toget var gennemkørende i Hvalsø, hvor et krydsende tog allerede holdt i spor 3, men stor var min fars forundring, da "mit" tog standsede og satte mig af fra førerrummet og hurtigt forsvandt igen mod Kh!! Jeg fik en ordentlig skideballe af min far for på denne måde at forsinke toggangen!
Venlig hilsen
Jens Møller