Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gl "stations"bygninger og kiosker/pølsehuse (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 31/8 2011, 13:22 (4834 dage siden) @ gamle ole

Ja der kan saneligen komme meget "pølsesnak" ud af koblingen mellem jerbanedrift og ditto pølser!:-D
Personligt var jeg mere til Plumrose, (Steff-Houlberg var for fede, Osborne smagte af metal, og mine forældre var til Dankof)
(Faktisk var jeg sammen med nogle studiekammerater i 70erne ved at udgive en Michelin Guide over pølsevogne, med beskrivelse af hardware-pølser, og software, pølsemandens filosofiske dybder og vittigheder)

(...)

hilsen Ole

--------

Tillad mig lidt "pølsesnak" fra min "side" om Ballerup By (underside til Ballerup station):

Den nye Banegårdsplads.

[image]
Den femkantede busholdeplads midt på Ballerups stationsforplads ca. 1965-78.

Ud over DSBs minibar ved stationen var der også en pølsevogn som holdt til i femkanten på banegårdspladsen. Den flyttede senere til udkanten af den gamle posthus-grund for så til sidst at lukke. Inden det kom så langt, kom pølsemanden og hentede vand på stationen hver dag. Modsat spiste nogle blandt DSB-personalet meget ”sund og nærende kost” fra pølsevognene såvel på femkanten som senere ved posthusgrunden ! ! !

Johhh, --der er en sammenhæng mellem DSB og røde pølser (tilsendt beretning: OG)

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=ballerup-by

Hele emnet:

RSS Feed af emne

ContecRail
Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak