Gl "stations"bygninger og kiosker/pølsehuse (Generelt)
Ja der kan saneligen komme meget "pølsesnak" ud af koblingen mellem jerbanedrift og ditto pølser!
Personligt var jeg mere til Plumrose, (Steff-Houlberg var for fede, Osborne smagte af metal, og mine forældre var til Dankof)
(Faktisk var jeg sammen med nogle studiekammerater i 70erne ved at udgive en Michelin Guide over pølsevogne, med beskrivelse af hardware-pølser, og software, pølsemandens filosofiske dybder og vittigheder)(...)
hilsen Ole
--------
Tillad mig lidt "pølsesnak" fra min "side" om Ballerup By (underside til Ballerup station):
Den nye Banegårdsplads.
Den femkantede busholdeplads midt på Ballerups stationsforplads ca. 1965-78.
Ud over DSBs minibar ved stationen var der også en pølsevogn som holdt til i femkanten på banegårdspladsen. Den flyttede senere til udkanten af den gamle posthus-grund for så til sidst at lukke. Inden det kom så langt, kom pølsemanden og hentede vand på stationen hver dag. Modsat spiste nogle blandt DSB-personalet meget ”sund og nærende kost” fra pølsevognene såvel på femkanten som senere ved posthusgrunden ! ! !
Johhh, --der er en sammenhæng mellem DSB og røde pølser (tilsendt beretning: OG)
Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=ballerup-by