Gl "stations"bygninger og kiosker/pølsehuse (Generelt)
------------
Endnu et godt eksempel på, at et godt modeljernbane spørgsmål næsten "skal" stilles på "Forum", for at få alle med, men måske derefter fortsættes på "Signalposten"s forum, hvor det måske rettelig -til sidst- hører hjemme.
Det er jo netop den slags småting, der skaber "liv" på en modeljernbane.
Erik V. Pedersen.
www.evp.dk(I øvrigt kan det vel være lige så fornuftigt som: "Hvor står dette skilt" - har det interesse for mere end de fire der bor i lokalområdet ???
Hej Erik
Jeg har for længe siden opgivet at "skille" jernbane og modeljernbane ad, i min verden hænger det uløseligt sammen. Kendskabet til den store bane er en forudsætning for min modelverden og al billedsamleri og tegningshamstring, er affødt af behovet for dem når en model skal bygges og så kommer resten af sig selv - jeg synes det er fint vi snakker modelbane her og rigtig jernbane på signalposten. et kig på din dejlige og hyggelige hjemmeside afslører at du sidder og nikker mens du læser mit bavl.
Jeg synes det er en fantastisk oplevelse, når en tråd udvikler sig i positiv retning og selv om man mange gange futter ud af et andet spor end det man havde tænkt sig, dukker der ofte mange "guldkorn" frem man slet ikke havde forventet - Det er det rummelige forum - at its best! Alt sammen kan enten puttes i den store mappe "rart at vide" eller bruges i modelverden - om ikke begge steder. Det med "pølsesnakken" er bare sådan nogen associationer mit "syge" hoved får en gang imellem (jeg er vokset op med Monty Phytom) Jeg har det lidt svært med for meget alvor. Det er rigtigt at det er på jernbanen.dk forum at der pt. er mest gang i den, ideelt set burde der kun være et forum, med det hele - men vi er ikke i foreningernes land for ingenting.
Seriøst venlige hilsner
Flemming