Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MY veterantog den 3 juli 2011 (Generelt)

af Poul Andersen @, 5/7 2011, 19:12 (4889 dage siden) @ Henrik Thomsen

Nu har oplevelsen med at køre i et "70´er Intercity tog" nok ikke så meget med MY 1126´s udseende at gøre, medmindre man kun ønsker at opleve toget udefra. Tager man derimod ophold i en af "de røde vogne", kan oplevelsen af igen at sidde i de bløde sofaer og lade sig befordre i en en rigtig kupévogn der "flyder ud af sporene" uden ryk fra en 12 trins ZF-gearkasse og larm fra den underliggende motor, sagten nydes i fulde drag når der rigtig bliver lukket op får alle GM-hestekræfterne.
Med alle de gode indlæg i tråden omkring forslag til MY 1126´s nuværende og fremtidige design, vil jeg foreslå, at man dels tilbyder MY veterantog sin hjælp med de forestående rustarbejde i vognkassen og evt. på deres konto til bevarelse af MY 1126 indsætter et beløb til dækning af maling, eller deltager i de arrangementer som MY veterantog afholder i løbet af året.
Det er absolut ikke en billig fornøjelse at holde MY 1126 i køreklar stand. ATC-anlægget kræver en årlig test med deraf følgende evt. reparationer og om få år står en boggierevision for døren.
Om MY 1126 fortsat skal bære sit kunstværk, være vinrød eller rød/sort, er ikke så væsentlig set i forhold til ovennævnte vedligeholdelsesudgifter.
www.myveterantog.dk

Mvh. Poul
ex. formand i Jysk Veterantog nuværende MY veterantog


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV. Pris 290 kr.

Læs mere

Rangerlokomotiv litra ML
Rangerlokomotiv litra ML

I Jernbanebladet 1967 nr. 3 har vi fundet denne artikel om en ener på de danske skinner: rangerlokomotivet DSB ML 6, der blev bygget i foråret 1945 på Derby Works, som var de Britiske Statsbaners værksteder for det centrale distrikt.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak