Direkte forbindelser: Fup og fiduser (Jernbanen i dag)
Det skal forestille at være en IC/Lyn grafik. DSB kører ikke IC/Lyn til Frederikshavn. Den er dermed misvisende.
Hvis man ville vise tilslutninger skulle alle andre regionalstrækninger også med.
Det er helt ligegyldigt om de bumler eller ej, togarten er det afgørende, ikke mindst da det som indledningsvis nævnt giver en forestilling af at der er direkte forbindelse, og det er der nu engang ikke længere.
Så den grafik er slet og ret forkert.
Struer O Viborg = Forkert = Er ikke betjent siden K20.
Struer = Thisted Forkert = Ikke betjent siden K17 mener jeg det er.....
K19
Begge strækninger blev skrevet ud med DSB trafikkontrakt fra 2015 ved overgangen til K21 da det passede med at den nye udbudsperiode på MVJ+ skulle starte med K21.
Struer - Thisted blev så i K20 kørt med Arriva som underleverandør til DSB for ikke at skulle udskyde signalprogrammet på strækningen.
Det fremgår nogle steder at det skylde signalprogrammet, men det er altså begrundet i en politisk beslutning fra før signalprogrammet gav problemer (sådan for alvor i hvert fald). Så her skal signalprogrammet trods alt kun have skylden for det ene år mellem Struer og Thisted.
Grafikken viser meget godt hvordan det er gået tilbage for de direkte forbindelser på tværs af landet.
Politikkerne snakker om sammenhængskraft og land/by men hver gang de har valget vælger de at afvikle de direkte forbindelser.