Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Direkte forbindelser: Fup og fiduser (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 5/1 2022, 09:56 (1054 dage siden) @ krabsen

Men hvorfor er f.eks. Bramming-Tønder, Esbjerg-Struer, Skanderborg-Herning eller Herning-Skjern så ikke tegnet ind og medtaget i køreplanen? Med skift kan man jo også komme til de strækninger.

Vel fordi de pågældende strækninger ikke befares af InterCity, men af regionaltog?
(og vel for det meste ikke af DSB, og det er en DSB køreplan)

Min pointe er, at DSB i sin køreplan har medtaget nogle strækninger (Aalborg-Frederikshavn, Langå-Struer og Struer-Thisted) - strækninger, hvor der udelukkende kører regionaltog, og det endda regionaltog, der ikke køres af DSB. Til gengæld har DSB undladt at medtage andre strækninger (f.eks. Bramming-Tønder, Esbjerg-Struer, Skanderborg-Herning og Herning-Skjern), hvor der på samme måde udelukkende køres regionaltog og også her regionaltog, der ikke køres af DSB.

Ulogisk og inkonsekvent.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Broer og baner til Frederikssund

Broer og baner til Frederikssund. Pris 340 kr.

Læs mere
Svenska-lok
Sukkerfabrikken Nykøbing
Sukkerfabrikken Nykøbing

I 1884 opførte en række landmænd på Falster andelsvirksomheden Sukkerfabrikken Nykøbing. I jernbanekredse er fabrikken mest kendt for de to små Krauss-maskiner, der varetog trafikken på fabrikken i over 50 år og nu befinder sig på Museumsbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak