Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Direkte forbindelser: Fup og fiduser (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 4/1 2022, 20:32 (1055 dage siden)

I anden anledning faldt jeg over denne forside på en DSB-køreplan. Forsiden har vistnok set sådan ud i en årrække. Når jeg kigger på den, får jeg som forbruger indtryk af, at man med DSB InterCity og DSB InterCityLyn kan komme mange steder hen, og jeg kan kun få det indtryk, at der er tale om direkte forbindelser. Men nej: Det er rent fup og fiduser: Der er ingen direkte tog til Frederikshavn - man skal skifte i Aalborg. Der er ingen direkte tog til stationer mellem Langå og Struer - man skal skifte i Aarhus eller Langå. Der er ingen direkte tog til Thisted - man skal skifte i Struer.

Nu vil nogen så indvende: Der står ikke noget på forsiden om, at der er tale om direkte tog. Nej, svarer jeg så: Men hvorfor er f.eks. Bramming-Tønder, Esbjerg-Struer, Skanderborg-Herning eller Herning-Skjern så ikke tegnet ind og medtaget i køreplanen? Med skift kan man jo også komme til de strækninger.

Man pynter sig med lånte fjer.

Med uvenlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Mogenstrup sidespor og stengrav
Mogenstrup sidespor og stengrav

I Mogenstrup syd for Næstved er der blevet gravet grus i 100 år. Et stort smalsporsnet bredte sig ud i grusgraven og blev befaret af egne hjemmebyggede motorlokomotiver. Mogenstrup blev også kendt for tudehornsvognen og særtog til Mogenstrup Kro.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak