Fyldtre regionaltog (Generelt)
Nogle gange brokker man sig til medierne for hurtigt. Jeg er fortaler for coronapas i IC-togene, og jeg kan godt se problematikken for nyligt smittede, men de fleste strækninger i Danmark har enten regionaltog, Arriva-tog eller lokaltog. Hvilket jeg også italesatte overfor en uvidende DSB-ansat på Facebook. Det er stort set kun Storebæltsbroen som skaber problemer for rejsende uden coronapas.
Hvad er formålet med corona-pas i tog ? - Transportministeren havde mere end svært ved at redegøre for både årsag og effekt - men det giver lidt tryghed iflg. samme minister, hvilket efterhånden er universal-argumentet, hvis man ikke er istand til at finde på et rigtig svar, på en eller anden tåbelighed i håndteringen af corona.Alle der er vaccineret, incl. mig selv, har et corona-pas, lige indtil man bliver evt. bliver testet positiv, så ryger det i 14 dage. For dem der er afhængig af den kollektive trafik, vil det bestemt ikke være et argument for at blive testet, de risikerer om nogen problemer efterfølgende.
Jeg forstår det heller ikke. Især partierne til venstre vil så frygtelig gerne have flere over i kollektiv trafik, samtidig med at de er mere end villige til at chikanere selvsamme passagerer med mundbind, obligatoriske pladsbilletter, coronapas eller hvad der ellers lige falder dem ind, samtidig med at de undrer sig over, at antallet af brugere af kollektiv trafik ikke er tilbage på niveauet før 2020.
Anbefalingerne kommer fra Epidemikommissionen og coronapas i alt offentlig transport - som i Tyskland, blev allerede drøftet i slutningen af november.
--
Mvh Anders