Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fyldtre regionaltog (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 20/12 2021, 10:45 (1071 dage siden) @ Petteri

Nogle gange brokker man sig til medierne for hurtigt. Jeg er fortaler for coronapas i IC-togene, og jeg kan godt se problematikken for nyligt smittede, men de fleste strækninger i Danmark har enten regionaltog, Arriva-tog eller lokaltog. Hvilket jeg også italesatte overfor en uvidende DSB-ansat på Facebook. Det er stort set kun Storebæltsbroen som skaber problemer for rejsende uden coronapas.

Hvad er formålet med corona-pas i tog ? - Transportministeren havde mere end svært ved at redegøre for både årsag og effekt - men det giver lidt tryghed iflg. samme minister, hvilket efterhånden er universal-argumentet, hvis man ikke er istand til at finde på et rigtig svar, på en eller anden tåbelighed i håndteringen af corona.

Alle der er vaccineret, incl. mig selv, har et corona-pas, lige indtil man bliver evt. bliver testet positiv, så ryger det i 14 dage. For dem der er afhængig af den kollektive trafik, vil det bestemt ikke være et argument for at blive testet, de risikerer om nogen problemer efterfølgende.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak