Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Næstved i dag (Jernbanen i dag)

af Fysikeren, 15/11 2021, 19:02 (1113 dage siden) @ esni

- Og så kan man jo forsigtigt håbe at DSB vælger samme approach ved næste materielanskaffelse....

Og hvad skulle det så være?
Så vidt jeg lige kan se, så er der inden for en kort årrække købt nye el-loko, en stribe TALGO-vogne og en serie elektriske togsæt.
Hvilke større behov skulle DSB da have udover disse anskaffelser?
Måske flere elektriske togsæt, men de kan kaldes via optioner på den nuværende kontrakt.


Hvis vi holder os til 'fjernbanen' så er der 2 åbenlyse udeladelser fra togsæt-kontrakten:

  • Batterihybrid option
  • Nabolandsoptioner

De Ny tog kan derfor ikke umiddelbart køre til fx Flensborg

De nye tog kan fornemtlig opgraderes til den trafik, hvis det ønskes.

Der arbejdes dog på, at tyskerne forlænger deres tog til Tinglev i kombination med timedrift til Sønderborg.

Endeligt er der ingen der siger at DSB skal stå for trafikken. Netop Sønderjylland er et af de steder jeg kunne se for mig, sammen med Vestfyn, at trafikken udliciteres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere
DSB MT160

Jernbanebøger

IC4 - Et studie i en skandale

IC4 - Et studie i en skandale. Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak