Næstved i dag (Jernbanen i dag)
Tror ikke at jeg har set DSB markedsføre et tog på denne måde siden IC3 blev introduceret.
- hvilket nok skyldes at lokomotivet er leveret fikst og færdigt og funktionsdueligt og myndighedsgodkendt og klar til trafik og derfor er en succes, - og alt dette uden at DSB selv har været involveret i prøvekørsler eller godkendelsesproces eller noget overhovedet. Nu skal man jo være varsom med at forveksle korrelation med kausalitet, men mon ikke der er en sammenhæng alligevel...... - Og så kan man jo forsigtigt håbe at DSB vælger samme approach ved næste materielanskaffelse....
Ligesom Litra EG, Øresundstogene, S-togene, MQ/Desiro og dobbeltdækkervognene?
Ud ad til fungerer Vectron jo fint, men de kan hverken køre på ETCS eller i Tyskland endnu. Desuden havde DSB også "glemt" at nævne dem i oversigten over antal kørte kilometer mellem nedbrud i den nyligt offentliggjorte kvartalsrapport.
De skal nok komme til at virke ligesom alt det andet mere eller mindre standardiserede materiel DSB har indkøbt de seneste 20 år.
--
Mvh Anders