Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Næstved i dag (Jernbanen i dag)

af andersj, Aalborg, 14/11 2021, 23:00 (1114 dage siden) @ QN903Qnr0779

Tror ikke at jeg har set DSB markedsføre et tog på denne måde siden IC3 blev introduceret.


- hvilket nok skyldes at lokomotivet er leveret fikst og færdigt og funktionsdueligt og myndighedsgodkendt og klar til trafik og derfor er en succes, - og alt dette uden at DSB selv har været involveret i prøvekørsler eller godkendelsesproces eller noget overhovedet. Nu skal man jo være varsom med at forveksle korrelation med kausalitet, men mon ikke der er en sammenhæng alligevel...... - Og så kan man jo forsigtigt håbe at DSB vælger samme approach ved næste materielanskaffelse....

Ligesom Litra EG, Øresundstogene, S-togene, MQ/Desiro og dobbeltdækkervognene?

Ud ad til fungerer Vectron jo fint, men de kan hverken køre på ETCS eller i Tyskland endnu. Desuden havde DSB også "glemt" at nævne dem i oversigten over antal kørte kilometer mellem nedbrud i den nyligt offentliggjorte kvartalsrapport.

De skal nok komme til at virke ligesom alt det andet mere eller mindre standardiserede materiel DSB har indkøbt de seneste 20 år.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Indsend billeder
Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland

Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak