Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vectron 3235 og 3236 (Generelt)

af Danielsen, 25/8 2021, 13:29 (1278 dage siden) @ Niels Bak

Der er billeder på Facebook af EB 3235 og 3236 i Padborg i dag, men... Har Siemens glemt at tælle? :-D Sidst leverede var jo 3226, hvorfor pludselig et spring så stort?

Udover det store spørgsmål, er der så nogen, der ved, hvornår de kommer til København?

De skal have svensk ATC for at kunne håndtere nattogene fra Sverige til Tyskland (Som Hectorrail står for i dag). Det er derfor disse 7 lokomotiver ikke bliver leveret nu her :) Jeg kan ikke huske hvornår de er planlagt til at ankomme.

Det er ikke samme nattog det handler om. Det nuværende, som er Snälltogets højsæsontog til Berlin, får DSB næppe noget med at gøre, og hvis de gør, bliver det en kommerciel aftale mellem de to togselskaber, hvis Snälltoget skulle ønske at skifte Hector ud som operatør. Det har jeg dog ikke hørt noget som helst om skulle være på vej.

De kommende, er de statsstøttede nattog, der skal køre hver dag året rundt fra Sverige til hhv Hamborg og Bruxelles. Og som DSB ventes at skulle stå for i hvert fald en del af ruten af.

Jeg troede, de sidste 16 af DSBs EB'ere skulle bruges som trækkraft til de 8 Talgo-stammer, der skulle køre Hamborg-løbene?

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak