Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Infrastrukturplan 2035 (Trafikpolitik)

af gaest, 6/7 2021, 11:04 (1234 dage siden) @ Ove N.

Ved nærlæsning savner Jeg versioner/nytiltag vedr godsområdet! Skal klimamålene nås og dermed mere grøn omstillingen i fremtiden kunne man da eks tage stilling til:
- fjernelse af infrastrukturafgift for passage af godstog på Storebælt/Øresund.
- ibrugtagning af Hirtshals Containerterminal
- ibrugtagning af Esbjerg Containerterminal
- ibrugtagning af Køge Containerterminal
- ibrugtagning af kommende containerterminal i Kalundborg! Mærsk har jo udset sig til en ny og meget stor containerhavn. Novo Nordisk har også store produktionsanlæg. Så en aflastning af Kalundborgmotorvejen kunne davære en del af løsningen.
Etablering af "Rullende Landevej" fra Taulov - Høje Tåstrup containerterminal. Jo, vi har kortere afstande, men markedet er der! I det hele taget en løsning "her og nu" på alternativer til den alt for dominerende lastbilkørsel på motorvejene.

Fra politisk side er der ikke så meget fokus på at udvikle jernbnanen som sådan, men mere på at sikre DSB, jeg får ofte det indtryk at de politiske udspil på baneområdet mest retter sig efter DSB's behov. . Og DSB kører jo ikke med gods. Men det er nemmere at finde en stak milliarder, hvis DSB kan spare et par minutter et eller andet sted.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Motorfordon för Järnvägar
Motorfordon för Järnvägar

I 1925 udgav Aktiebolaget Hässleholms Werkstäder i Hässleholm en brochure med en oversigt med tekst og billeder over alle de forskellige typer af motordræsiner, som firmaet kunne levere. Brochuren er i pdf-format og fylder 6 Mb.

Læs mere
ContecRailVeterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak