Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Infrastrukturplan 2035 (Trafikpolitik)

af ivar, 4/7 2021, 22:58 (1323 dage siden) @ hummel_62

Jo, for på den tid, valgte den tunge trafik - og den var tæt - 13'eren, frem for at skulle kringle sig igennem diverse østjyske købstæder. 13'eren er stort set ikke blevet opgraderet, bortset fra et par krybespor og omfartsvej ved Nørre Snede, i de år.

Vejen var - og er - en gedesti, især omkring Viborg er der problemer, med trafik fra alle verdenshjørner. Vi er vel enige om, at trafikken er, og har været stigende, så problemet bliver ikke mindre. Set i det lys og med Hærvejsmotorvejen in mente, giver det god mening at starte med Viborg, lige som man gjorde ved Randers.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Indsend billeder
Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak