Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Indfasning af nye litra (Generelt)

af Rail, 24/5 2021, 09:29 (1372 dage siden) @ Fysikeren

Forstår ikke at man vil lade LYN+ og Hmb-løbene køre ad gammel bane. Det vil da forlænge rejsetiden.
Og hvorfor skal Hurtigtoget til Nykøbing pludselig køre uden stop Ringsted-København via ny bane? Så kunne disse 2 togsystemer lige så godt bytte plads, så hurtigtoget igen kan få stop i Roskilde og Høje Taastrup, hvis DSB mener at Køge Nord og Ny Ellebjerg ikke skal have forbindelse til Nykøbing mere.


Jeg antager du snakker om K23. Der skal der tages højde for ERTMS på den nye bane. De IC3 der kan køre til Tyskland har man endnu ikke påbegyndt indbygning af ERTMS i, hvorfor de ikke vil kunne køre via Køge. Togene til Aarhus bruger samme kanal (og kan sålede også køres med IC4).

Lige præcis.

For hurtigtoget mellem København og Nykøbing F var det aldrig meningen at det skulle stoppe i Ny Ellebjerg og Køge Nord men da regionaltoget mellem København, Køge og Næstved ikke kunne køres blev der indlagt standsninger for at kompensere for de få tog på Ny bane. Ligesom Lyntoget standsede i Køge Nord indtil IC-toget blev lagt over på ny bane.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak