Trængslerne fortsætter på Sydbanen (Generelt)
Resultatløn hænger sammen med resultater og det er kun medlemmer af direktionen som kan få det og det besluttes af ministreret. Og anlægsprojekt tæller kun som en del af det samlet resultat og hvis det misser noget, så får de mindre. Og sensationspressen er ret gode til at fordreje det, mener at alt skal opfyldes og der er du åbenbart et let offer.
Mon ikke det er bonussystemet i staten, som den er gal med?
Der har tidligere været kritik fra politisk side af statens bonussystem, men jeg mangler endnu at se noget handling, som gør at bonussystemet ikke er en art selvjusteret lønforhøjelse.
Der hvor jeg befinder mig, er der også bonussystemer, men der er "disqualifiers".
Bl.a. så vil en skriftlig advarsel udløse en bonus på præcis 0 kr. til pågældende.
Det samme gælder hvis et målepunkt score under et vidst niveau - så går det pågældende målepunkt i "0" og går et målepunkt i 0, så hedder det ingen bonus....og er det et af firmamålepunkterne, så er det reelt alle ansatte, som kan vinke farvel til deres bonus.
På denne måde sikres at et punkt ikke ignoreres - alle mand kender konsekvensen.